رژیم ایران ۶۵۱ میلیون دلار برای خانواده‌های کشته شدگان حماس و جهاد اسلامی فرستاد

By | ۱۳۹۸-۰۳-۱۴

به گزارش خبرگزاری چین، حکومت ایران پنجشنبه گذشته به مناسبت فرارسیدن “روز قدس” ۶۵۱ میلیون دلار کمک مالی در اختیار خانواده های فلسطینیانی گذاشته که در جریان درگیری های نظامی با اسرائیل کشته شده اند. این پول پنجشنبه گذشته سی ام ماه مه در جریان کنفرانسی در شمال شهر غزه در اختیار شخصیت های بانفوذ سازمان های حماس و جهاد اسلامی قرار گرفته است.

اعضای گروه عزالدین قسام شاخۀ نظامی گروه حماس

خانواده هایی که این پول ها را دریافت کرده اند فلسطینیانی هستند که دستمزدشان در نتیجۀ مشکلات مالی تشکیلات خودگردان فلسطین کاهش یافته است.

قرار است ۱۵۴۰ خانواده فلسطینی در نوار غزه از کمک مالی حکومت ایران بهره مند شوند. علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران که از طریق تماس ویدیوئی در کنفرانس غزه شرکت نمود، گفته است که جمهوری اسلامی ایران برغم همۀ فشارهای سیاسی و اقتصادی که متحمل می شود “از مقاومت مردم فلسطین دفاع می کند و چنین دفاعی را وظیفۀ شرعی خود می داند.”

گفتنی است که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، حقوق خانواده های اعضای حماس و جهاد اسلامی را که در جنگ با اسرائیل کشته شده اند قطع کرده است. یحیی سنوار، رهبر گروه حماس در نوار غزه وعده داده که نبرد این گروه با اسرائیل “تا رفع اشغال” خاتمه نیابد. او همچنین ضمن قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از سازمان های حماس و جهاد اسلامی افزوده است که “بدون حمایت ایران، نمی توانستیم چنین قدرتمند بمانیم.” یحیی سنوار گفته است : “هنگامی که کشورهای عربی ما را نادیده می گیرند، حکومت ایران در کنار ما است.”
ناصر اعتمادی