عنصر فاسد قوه قضائیه کیست؟ زاکانی اعتراف کرد: اکبر طبری‌پور عنصر فاسدی است که دو رئیس قوه را بیچاره کرد

By | ۱۳۹۸-۰۳-۲۹

امتداد  :‌ رویه مرسوم در جریان اصولگرایی این است که با آمدن یک رئیس در دستگاه‌های انتصابی حاکمیتی، به تعریف و تمجید از او می‌پردازند و با رفتن او تمام تقصیرها را به گردن عناصر دیگر می‌اندازند. عناصری که بعضا کسی آنها را نمی‌شناسد.

علیرضا زاکانی (اصولگرا و رئیس سابق بسیج دانشجویی) ماه گذشته از فردی یاد کرد که «دو رئیس قوه را بیچاره»‌ کرده و آدم فاسدی است. اما نامش را به زبان نیاورده بود. او در مناظره با تاجزاده ناچار شد نام این فرد را علنی بیان کند.

تاجزاده در مناظره روز سه‌شنبه ۲۸ خرداد به زاکانی گفت: «انقدر فساد افزایش پیدا کرده که آقای زاکانی هم می‌ترسد اسم فاسد را بیاورد فقط می‌گوید یک نفر هست که دو رییس قوه قضاییه از دستش عاجز شده‌اند و عزل او کافی نیست و باید محاکمه شود.»

در این بخش زاکانی به ناچار گفت: اینجا می‌گویم. اسمش طبری است.» او در پاسخ به حرف تاجزاده که می گفت «این فرد معاون قوه است»‌ می‌گوید: «مدیرکل قوه است»
اولا نام این فرد اکبر طبری‌پور است. نه آنطور که زاکانی گفته «طبری». دوم این فرد معاون معاون اجرایی بود و مشخص نیست چرا زاکانی سمت او را کاهش داده و او را یک «مدیرکل» می‌نامند؟ سوم اینکه طبری‌پور یک معاون ساده هم نبود. بلکه امور اجرایی قوه در دست او بود.

زاکانی در مورد او گفته بود که او «دو رئیس قوه را بیچاره کرده» است. زاکانی در مصاحبه با خبرگزاری فارس همچنین مدعی است «همه از فساد او باخبرند»

زاکانی همچنین مدعی است «فساد این فرد» فساد آشکار است. او گفته بود: «معتقدم این برکناری کفایت نمی‌کند و اگر کسی در دوره مسئولیت دچار فساد شده باید محاکمه‌اش کنند و اتفاقا محاکمه کردن فردی که فساد آشکاری دارد و توسط آقای رئیسی کنار گذاشته شده کمک می‌کند که آینده در قوه قضائیه تثبیت شود. البته همه کسانی که کنار گذاشته شده‌اند مقصودم نیست بلکه فرد یا عنصر خاصی است که کنار گذاشته شده است.»

امتداد در گزارشی که در ۴ خرداد ماه سال ۹۸ منتشر کرد، به درستی اعلام کرده بود که نام این فرد اکبر طبری پور بود. در آن گزارش آمده بود:‌هنوز مشخص نیست این فرد چه کسی است. اما به محض حضور آقای رئیسی در قوه قضائیه در ۲۹ اسفند که حتی تعطیل رسمی در تقویم ایران است، قوه حکم به تغییر معاونت اجرایی حوزه ریاست قوه قضائیه داد. از همین رو یوسف باقری که معاون اداری‌مالی دادگستری استان تهران بود، با حفظ سمت به‌جای «اکبر طبری‌پور» منصوب شد.