اخراج ۱۰۹ کارگر پالایشگاه آبادان و فولاد اکسین خوزستان/ تعدیل حدود ۱۹۰۰ تن از کارکنان شهرداری تهران

By | ۱۳۹۸-۰۴-۰۲

تعدادی از کارگران پالایشگاه آبادان از اخراج شدن ۱۰۰ کارگر توسط پیمانکار واحد آب و برق، بخار و تعمیرات پالایشگاه آبادان خبر دادند. بنا به خبری دیگر، ۹ کارگر پیمانکاری شرکت فولاد اکسین خوزستان نیز از کار اخراج شدند. همچنین نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از تعدیل ۱۸۹۶ کارگر شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ابرنا، پیمانکار واحد آب و برق، بخار و تعمیرات پالایشگاه آبادان بعد از اعتراض کارکنان این واحد برای دریافت مطالبات پایه سنوات خود ۱۰۰ نفر از آنها را اخراج کرد.

بر اساس این گزارش، کارگران روز شنبه ۱ تیر ۹۸ با تجمع مقابل درب ورودی پالایشگاه آبادان خواستار برطرف شدن مشکل خود و بازگشت به کار شدند.

یکی از این کارگران در این خصوص اظهار کرد: “شرکت سنا اندیشه پیمانکار واحد آب و برق، بخار و تعمیرات پالایشگاه آبادان به بهانه‌های مختلف قانون کار را اجرا نمی‌کند و قانون مصوب شورای عالی کار در خصوص پایه سنوات کارگران را زیر پای می‌گذارد”.

وی افزود: “این شرکت به کارگران خود اعلام کرده هر کارگری که قرارداد جدید را که برخی از قانون و مقررات کار در آن لحاظ نشده امضا نکند از کار بیکار و از شرکت اخراج است.

این کارگر پیمانکار پالایشگاه آبادان گفت: “اکثر کارگران واحد آب و برق، بخار و تعمیرات پالایشگاه دارای بیش از ۱۰ سال سابقه کار هستند و نادیده گرفتن حق و حقوق آنها در این وضعیت نادر ست است”.

این کارگران معترض اظهار داشتند مشکل خود را با امام جمعه، فرماندار، نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان منطقه آزاد اروند در میان گذاشته و آنها قول دادند که پیگیر مشکل کارگران باشند.

مدیر روابط عمومی و امور بین المللی شرکت پالایش نفت آبادان گفت: “کارگران معترض مذکور زیر مجموعه شرکت پیمانکاری سنا اندیشه هستند و به صورت مستقیم زیر نظر پالایشگاه آبادان نیستند”.

سیدعلی نوربخش افزود: “مشکل کارگران از سوی مدیر عامل در حال پیگیری است”.

حراست پالایشگاه آبادان کارگران اخراجی را به داخل پالایشگاه هدایت کرد ولی آنها اجاره حضور در محل کار خود نیافتند.

اخراج ۹ کارگر شرکت فولاد اکسین خوزستان

به گزارش ایلنا، امروز ۱ تیر ۹۸، ۹ کارگر پیمانکاری شرکت فولاد اکسین خوزستان، از کار اخراج شدند.

کارگران  در تشریح این خبر گفتند: “ما حدود ۹ نفر هستیم که از ۲ سال به بالا در قالب نیروی شرکت یاوران فولاد جنوب، در بخش‌های مختلف شرکت فولاد اکسین مشغول به کار بودیم که از امروز، اخراج شدیم”.

یکی از این کارگران گفت: “ما در قالب شرکت یاوران فولاد جنوب که مجری پروژه سنگ‌زنی و برش‌کاری بود، در بخش‌های مختلفی ازجمله: آشپزخانه، کارگاه مرکزی و حراست مشغول به کار بودیم که امروز به دلیل اینکه قرارداد شرکت مذکور به اتمام رسیده است، از ورود ما به شرکت ممانعت به عمل آمد، هر چند شرکت مذکور، قرارداد جدیدی را در فولاد اکسین شروع نموده است”.

یکی دیگر از کارگران به شرایط حاد زندگی در خوزستان بخصوص با وضعیت بحران اقتصادی اشاره کرد و افزود: “از مسئولین خواهش می‌کنیم که به‌سادگی به اخراج کارگران تن ندهند، زیرا در این شرایط، فشار زیادی به ما و خانواده‌هایمان وارد می‌شود”.

تعدیل ۱۸۹۶ تن از کارکنان شهرداری تهران

به گزارش صدا و سیما، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: “معاونت منابع انسانی شهرداری تهران نسبت به کاهش نیروی انسانی به تعداد ۱۸۹۶ نفر از واحدهای تابعه شهرداری تهران اقدام کرد”.

سیدحسن رسولی درباره اصلاح ساختار نیروی انسانی شهرداری، تهران گفت: “به استناد بند یک تبصره ۴ بودجه سال ۹۷، شهرداری تهران مکلف بوده است برای ارتقای بهره وری اصلاح ساختار سازمانی، متناسب سازی سطوح و عناوین شغلی در چارچوب مفاد ماده ۱۷ مصوبه برنامه پنج ساله دوم نسبت به بازنشستگی پیش از موعد در مجموع معادل ۶ درصد نیروی انسانی شاغل غیرکارشناسی واحدها و مناطق اقدام کند”.

وی با اشاره به اینکه معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران گزارشی درباره روند اجرای تبصره ۴ بودجه سال ۹۷، به کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای شهر تهران ارائه کرده است، افزود: “در راستای راهبردها و برنامه‌های شورای اسلامی شهر تهران و مفاد برنامه‌های دوم و سوم توسعه شهرهای تهران و اجرای تکالیف برنامه پنج ساله سوم توسعه شهرداری تهران در زمینه چابک سازی سازمانی سالانه ۶ درصد مازاد بر پست‌های سازمانی، معاونت منابع انسانی شهرداری تهران نسبت به کاهش نیروی انسانی از تاریخ اول فروردین ۹۷ تا­ ۲۹ اسفند ۹۷ به تعداد ۱۸۹۶ نفر( ۱۱۳ زن و ۱۷۸۳ مرد ) از واحدهای تابعه شهرداری تهران با توجه به (استعفا، بازنشستگی، ارزیابی عملکرد کارکنان قراردادی، رای هیات تخلفات و غیره ) اقدام شده است”.

رئیس کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای شهر تهران، همچنین گفت: “میانگین صرفه جویی صورت گرفته در هزینه حقوق با کاهش تعداد هزار و ۸۹۶ نفر (کارمند ثابت ۳۴۹ نفر، قرارداد دائم ۳۱۸ نفر، کارگر رسمی ۸۸۳ نفر، شرکت خدمات اداری شهر ۸۷ نفر، موسسه هادیان شهر ۲۴۶ نفر و قراردادی مدت معین سازمان ها و شرکت ها ۱۳ نفر) میانگین دو هزار و ۱۵۵ میلیارد ریال انجام شده است.