سخنان مادر ندا ناجی از بازداشت شدگان روز کارگر در مورد وضعیت فرزندش: از آزار مردم چه لذتی می‌برید؟

By | ۱۳۹۸-۰۴-۱۷

وبسایت‌های حقوق بشری گزارش‌هایی در مورد ضرب و شتم دو بانوی زندانی سیاسی از سوی مسئولان در زندان قرچک منتشر کرده اند. نزدیکان ندا ناجی که در تجمعات روز جهانی کارگر در تهران بازداشت شد، گفته‌اند شدت ضربات وارده به او به حدی بوده که قوه بینایی‌اش دچار مشکل شده است. عاطفه رنگریز، جامعه‌ شناس، نیز که در همین تجمعات دستگیر شد، از ناحیه کتف و پا دچار آسیب شدید شده است. گفته می‌شود دلیل ضرب و شتم این دو زندانی سیاسی زن به دلیل نپوشیدن چادر بوده است.

خبرگزاری هرانا – سپیده قلیان، از متهمان پرونده اعتراضات هفت تپه از ظهر امروز در اعتراض به ضرب و شتم زندانیان سیاسی، فضای ملتهب زندان، قطعی آب و نبود کولر در زندان قرچک ورامین در مقابل دفتر مدیریت زندان دست به تحصن زده است. روز گذشته ندا ناجی و عاطفه رنگریز، از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر توسط پرسنل زندان و زندانیان جرایم عادی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و آسیب دیده بودند.

حمله به یکی از زندانیان سیاسی این بار در زندان قرچک
آیا حادثه علیرضا شیر محمدی دوباره تکرار خواهد شد؟
ندا ناجی را هم ممکن است مانند شیرمحمدی در زندان به قتل برسانند


ابراز نگرانی می شود که شیوه قتل یک تلاشگر سیاسی به نام علیرضا شیرمحمدی توسط دو تبهکار در زندان، در مورد یک بانوی جوان که او نیز به جرم فعالیت سیاسی به زندان افتاده است، تکرار شود.

نزدیکان ندا ناجی یک تلاشگر سیاسی زندانی به خبرنگاران گفتند: ندا در پی ضرب و شتم در داخل سلول، به دست گروهی اوباش، به بهداری زندان قرچک منتقل شده و برای مدت چند ساعت دچار تاربینی بوده است. وی در ۲۴ ساعت گذشته دو بار توسط زندانیان جرائم عادی و پرسنل زندان قرچک ورامین مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

آنان گفتندکه ندا را ۲ ماه پیش از بند دویست و نه زندان اوین به زندان قرچک ورامین انتقال داده اند . ندا ناجی، یک تلاشگر سیاسی است که در تجمع روز جهانی کارگر در تهران در مقابل مجلس ، ۳ ماه پیش بازداشت شده بود .

به گزارش رادیو پیام اسرائیل، گویی که حکومت اسلامی ایران برای از بین بردن مخالفان سیاسی خود از نوعی آتش به اختیار در زندان ها استفاده می کند و با استخدام متهمین قاتل و قاچاقچی، زندانیان سیاسی را به قتل رسانده و یا تهدید می کند.

ندا ناجی در تماس تلفنی با خانواده اش اعلام کرده است که شکایتی علیه زندانیان عادی ندارد اما به زودی شکایتی را علیه پرسنل زندان که عاملین تحریک کننده زندانیان عادی هستند تنظیم خواهد کرد.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه،پیشتر گفته بود در جمهوری اسلامی زندانی سیاسی وجود ندارد.

آیا ندا و مرضیه و عاطفه و تعدادی دیگر از بازداشت شدگان در تجمع حمایت از کارگران زندانی سیاسی نیستند؟ اگر نیستند پس چه هویتی دارند؟.

علیرغم آزادی تعدادی از بازداشت شدگان، روز جهانی کارگر علاوه بر ندا نانجی، تعدادی دیگر از جمله عاطفه رنگریز ومرضیه امیری خبرنگار روزنامه شرق کماکان تحت بازداشت هستند.

عدم اجرای اصل تفکیک جرائم در زندان حکومت ایران همواره مورد اعتراض فعالان مدنی بوده است و اخیرا با کشته شدن علیرضا شیر محمدعلی در زندان فشافویه واکنش های بسیاری برانگیخته است.

حکم جدید در پرونده آتنا دائمی؛ واکنش کاربران


انسیه دائمی، خواهر آتنا دائمی، فعال مدنی زندانی از صدور حکم جدیدی در پرونده خواهرش خبر داد.

وی نوشت: ۱۴ تیر سال نودونه تاریخ آزادی آتناست، یعنی دقیقا ۳۶۵ روز دیگه،به قول خود آتنا دیگه رسیده به سرپایینی حبس، مامان و بابا برای آزادی آتنا روزشماری میکنن،اما متاسفانه حکم جدیدی برای پرونده جدید آتنا در راهِ و تمام قول و قرارها بهم خورد…

یکی از کاربران در واکنش به این خبر نوشته است:

….خودشو برای یک سال ودوسال و…آماده نکنه بلکه خودشو برای ماندلا شدن آماده کنه تا راحتتر بتونه این دوران رو تموم کنه!!

یک کاربر دیگر نیز با اشاره به قطع حقوق کارگر زندانی اسماعیل بخشی و حکم جدید آتنا نوشت:

….حالا هم حقوق ماهیانه بخشی رو قطع کردند که به ملت بفهمونن اگر اعتراض کنید بقیه حقتون رو هم ازتون میگیریم پس به همین زندگی خفت بار راضی باشید و دم نزنید! لعنت به این زندگی…

رفتار غیرانسانی با کارگر مبارز شکنجه شده


قرارداد اسماعیل بخشی کارگر زندانی با شرکت «هفت‌تپه» لغو و حقوقش قطع شد

پس از گذشت چندین ماه از بازداشت دوباره اسماعیل بخشی فعال کارگری، خبرها حاکی از لغو قرارداد و قطع شدن حقوق او از سوی شرکت نیشکر هفت‌تپه است.

کانال تلگرامی کارگران مستقل هفت تپه روز سه شنبه ۱۱ تیرماه نوشت که کارفرمای نیشکر هفت‌تپه در ادامه فشار بر اسماعیل بخشی و خانواده او، اقدام به فسخ قرارداد این کارگر زندانی کرده است.

بنابر این گزارش علت فسخ قرارداد آقای بخشی «دستور مقام های امنیتی استان» اعلام شده است.

اسماعیل بخشی از اول فروردین ۹۸ بدون تمدید قرار و بدون تحقیقات جدید در پرونده به صورت غیرقانونی در زندان در بازداشت به سر می‌برد.

این فعال زندانی که آبان سال گذشته و در جریان اعتراض‌های کارگران شرکت نیشکر هفت تپه بازداشت شده بودند، پس از آزادی اعلام کرد در دوران بازداشت شکنجه شده‌ و تحت فشار «اعتراف اجباری» کرده‌ است. او پس از این اظهارات، برای دومین بار، در اوایل بهمن ماه بازداشت شد..