محمد نوری زاد پس از حضور در دادسرا بازداشت و به زندان اوین منتقل شد

By | ۱۳۹۸-۰۴-۱۹

 محمد نوری زاد، فعال مدنی، کارگردان و روزنامه نگار، امروز پس از حضور در شعبه اول دادسرای اوین، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. آقای نوری زاد در تاریخ ۱۷ تیرماه با دریافت ابلاغیه ای به دادسرای اوین احضار شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۱۹ تیرماه ۱۳۹۸، محمد نوری زاد در شعبه اول دادیاری دادسرای اوین حاضر شد. وی پس از تفهیم اتهام و تعیین قرار، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت:” محمد نوری زاد امروز مطابق ابلاغیه‌ای که پیشتر دریافت کرده بود به شعبه اول دادیاری دادسرای اوین مراجعه کرد. بازپرس پرونده پس از تفهیم اتهام، قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی برای آزادی وی تعیین کرد. ایشان سپس بازداشت شده و پس از انتقال به بند قرنطینه زندان اوین، سریعاً به بند کارگری این زندان منتقل شدند”.

محمد نوری زاد در تاریخ ۱۷ تیرماه با دریافت ابلاغیه‌ای به شعبه اول دادسرای اوین احضار شده بود.

گفتنی است اخیرا وی در تاریخ ۲۱ خرداد ۹۸ به همراه ۱۳ نفر دیگر از کنشگران مدنی در سطح کشور بیانیه ای مشترک را مبنی بر استعفای آیت‌الله خامنه ای امضا کرده و در فضای مجازی انتشار داده اند. گمان می رود احضار وی در این راستا صورت گرفته باشد.

لازم به ذکر است عصر جمعه ۱۴ تیرماه، رضا مهرگان، یکی از امضاکنندگان این بیانیه، از سوی سه فرد ناشناس با شوکر مورد حمله قرار گرفته و مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود. محمدحسین سپهری و جواد لعل‌محمدی دو فعال صنفی معلمان و از دیگر امضاکنندگان این بیانیه نیز، طی هفته های اخیر از سوی افراد ناشناس مورد تهدید قرار گرفته اند.

هرانا در خردادماه ۹۷ از بازداشت کوتاه مدت محمد نوری‌زاد به همراه چند فعال مدنی دیگر که برای دیدار با خانواده رامین حسین‌پناهی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام زندان مرکزی سنندج به منزل خانوداه این زندانی در دهستان قروچای از توابع دهگلان رفته بودند، خبر داده بود.

وی همچنین در تاریخ ۲۷ مردادماه سال گذشته نیز به همراه ۳ تن از وکلای دادگستری در مقابل ساختمان مجلس در تهران بازداشت و ساعاتی بعد آزاد شده بود.

محمد نوری‌زاد کارگردان، فیلمنامه‌نویس و روزنامه‌نگار ۶۶ ساله ایرانی است. او از روزنامه‌نگاران تندرو و مذهبی محسوب می‌شد که در سال‌های پایانی دهه هشتاد به صف منتقدان فعال جمهوری اسلامی پیوست و در سال‌های اخیر به جهت فعالیت‌های مدنی و ملاقات با خانواده‌های زندانیان سیاسی بارها بازداشت و حبس شده است.