لیلا حسین‌زاده، فعال دانشجویی بازداشت شد

By | ۱۳۹۸-۰۵-۰۷

صبح امروز لیلا حسین زاده، دبیر شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه تهران و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری دی‌ماه ۹۶، توسط ماموران امنیتی در منزل خود بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد. وی پیشتر در تاریخ ۳ تیرماه سال جاری توسط دادگاه تجدید نظر استان تهران به دو سال و ۶ ماه حبس تعزیری و همچنین مجازات تکمیلی ۲ سال ممنوعیت از خروج از کشور محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شوراهای صنفی دانشجویان کشور، امروز یکشنبه ۶ مردادماه ۱۳۹۸، لیلا حسین‌زاده دبیر شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه تهران، توسط ماموران امنیتی در منزل خود بازداشت و جهت اجرای حکم ۲ سال و ۶ ماه حبس تعزیری خود به زندان اوین منتقل شد.

این فعال صنفی دانشجویی روز گذشته طی تماسی تلفنی به دادسرای اوین احضار شده بود. علی رغم آنکه معین شده بود طی روزهای آتی در این دادسرا حضور پیدا کند، صبح امروز توسط ماموران امنیتی در خانه‌ی خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

لیلا حسین‌زاده از دانشجویان دانشگاه تهران است که در زمینه مطالبات صنفی دانشجویان فعالیت دارد. وی به همراه تعداد دیگری از دانشجویان در جریان اعتراضات دی‌ماه ۹۶ بازداشت شده بود.

این فعال دانشجویی پیش‌تر در تاریخ ۱۶ اسفند‌ماه ۱۳۹۶، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و به عنوان مجازات تکمیلی ۲ سال “ممنوعیت خروج از کشور” محکوم شده بود.

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اعتراض لیلا حسین‌زاده دبیر شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه تهران در تاریخ ۳۰ مهر‌ماه ۱۳۹۷ و دومین جلسه دادگاه تجدید نظر نیز در تاریخ  ۲۴ اردیبهشت‌ماه ۹۸ در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران برگزار شده بود.

لیلا حسین‌زاده نهایتا در تاریخ ۳ تیرماه سال جاری توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی”  به ۳۰ ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری و همچنین مجازات تکمیلی ۲ سال ممنوعیت از خروج از کشور محکوم شد. به استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، اشد مجازات، ۳۰ ماه حبس تعزیری قابل اجرا خواهد بود.