پتروشیمی آبادان رو به احتضار است

By | ۱۳۹۸-۰۵-۲۰
می متالز – عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه آبادان ظرفیت احداث ۶ پتروشیمی به روز را دارد، گفت: صنایع پتروشیمی آبادان طی ۱۲۰ سال متمادی مشاغل بسیاری در این شهر ایجاد کرده‌اند.

به گزارش می متالز، غلامرضا شرفی، با اشاره مشکلات اقتصادی مردم آبادان و ظرفیت‌های صنعتی موجود در این شهر، گفت: زمانی شهر آبادان 600 هزار جمعیت را به لحاظ اقتصادی پاسخگو بود اما امروز به سختی از پس تامین معیشت 300 هزار جمعیت رو به مهاجرت خود بر می‌آید چرا صنعت به‌ویژه صنعت نفت و پتروشیمی در این شهر به نابودی کشیده شده است.

زمانی شهر آبادان 600 هزار جمعیت را به لحاظ اقتصادی پاسخگو بود اما امروز به سختی از پس تامین معیشت 300 هزار جمعیت رو به مهاجرت خود بر می‌آید چرا صنعت به‌ویژه صنعت نفت و پتروشیمی در این شهر به نابودی کشیده است.

صنایع پتروشیمی آبادان طی 120 سال متمادی مشاغل بسیاری در این شهر ایجاد کرده‌اند

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پتروشیمی آبادان رو به احتضار است چراکه صنایع آن به روز نشده است، افزود: در حالی صنایع پتروشیمی آبادان رو به نابودی هستند که جزو صنایع کهنه ایران بوده و طی 120 سال متمادی مشاغل بسیاری را برای سکنه این شهر ایجاد کرده‌اند.

آبادان ظرفیت احداث 6 پتروشیمی به روز را دارد

وی با اشاره به گفته کارشناسان مبنی بر اینکه آبادان ظرفیت احداث 6پتروشیمی به روز را دارد و می‌توان از این طریق ارزش‌افزوده بسیاری را ایجاد کرد، اضافه کرد: آبادان زیرساخت‌های لازم را برای احداث پتروشیمی‌های جدید دارد در حالی که فقط با به‌روزرسانی پالایشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی موجود می‌توان بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل کرد.

حقابه مردم آبادان به‌ویژه کشاورزان باید به طور کامل داده شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید براینکه حقابه مردم آبادان به‌ویژه کشاورزان باید به طور کامل به آن‌ها داده شود، گفت: شوری آب مشکلات متعددی را برای مردم ایجاد و سبب از بین رفتن جانوران، آبزیان و محیط زیست شده است و این خسارت وارده به مردم حق‌الناسی است که دولت باید نسبت به آن پاسخگو باشد.