جعفری دولت آبادی (دادستان سابق تهران) به وزیر کار: “طبری را به ریاست شستا منصوب کن تا پرونده دامادت را جمع کنم!”

By | ۱۳۹۸-۰۵-۲۷

* دو هفته پیش، دادگاه هادی رضوی متهم پرونده فساد در بانک سرمایه، را  به ۲۰ سال زندان، رد مال، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکوم کرد.

* هادی رضوی متهم است که با سوءاستفاده از سرمایه صندوق ذخیره فرهنگیان -از سهام داران اصلی بانک سرمایه- به این بانک خسارات وارد کرده است.

* هادی رضوی داماد محمد شریعتمداری، وزیر فعلی کار در دولت حسن روحانی است. شریعتمداری در گذشته معاون وزارت اطلاعات، و وزیر بازرگانی دولت اصلاحات نیز بوده است.

* از سوی دیگر طی روزهای اخیر پرونده مربوط به اکبر طبری معاون اجرایی صادق لاریجانی در زمان ریاست بر قوه قضائیه مطرح شده است.

* دو روز پیش سحام گزارش داده بود که آقای طبری طی دوره آملی لاریجانی با استفاده از اختیارات بالایی که آملی لاریجانی به وی داده بود، توانسته بود با نفوذ خود برخی از احکام قضایی را تغییر دهد و با دریافت مبالغ مالی، بخش اعظم آن را به حساب های شخصی و نزدیک به آملی لاریجانی واریز می کرده است.

* بنا به اطلاع سحام، در این پرونده نه تنها خانواده لاریجانی، بلکه برخی اعضای ارشد قوه قضائیه نیز درگیر پرونده فساد مالی در این نهاد قضایی شده اند.

* از جمله می توان به عباس جعفری دولت‌آبادی اشاره کرد که در شهریور سال ۸۸ با حکم صادق لاریجانی، رئیس وقت قوه قضاییه، به سمت دادستان عمومی و انقلاب تهران منصوب شد و در اردیبهشت امسال ابراهیم رئیسی، رئیس جدید قوه قضاییه، علی القاصی‌مهر(از قضات فعال در مجازات قطع عضو) را جایگزین او کرد.

* اکنون سحام مطلع شده که چند ماه پیش و در هنگامی که آقای جعفری دولت آبادی همچنان دادستان انقلاب بوده، در پیامی به محمد شریعتمداری، وزیر کار؛ به وی پیشنهاد داده که در ازاء تسهیل در پرونده هادی رضوی، وزیر کار نیز اکبر طبری را به عنوان رئیس شستا منصوب کند.

* این درخواست معامله، با مخالفت وزیر کار روبرو می شود.

* شستا یا همان شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، یک شرکت سرمایه‌گذاری هلدینگ است که مجموعه‌ای با بیش از ۱۷۰ شرکت و مؤسسه تجاری را اداره می‌کند.این شرکت متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است، که در زمینه مدیریت سرمایه‌گذاری، تجارت و بازرگانی، مدیریت دارایی و مبادلات سهام شرکت‌ها، فعالیت می‌کند.این شرکت یکی از بزرگترین هلدینگ های اقتصادی کشور است.

* طی هفته های گذشته، دادستان سابق تهران، بارها برای بازجویی در خصوص پرونده های فساد مربوط به اکبر طبری احضار شده است. همچنین سحام اخبار ضد و نقیضی درباره آزادی دادستان سابق تهران با قرار وثیقه، دریافت کرده است.

* حال باید دید که آیا علنی شدن موضوع فساد باند آملی لاریجانی در راستای مبارزه با فساد است یا در راستای انگیزه های دیگر

* هر چند سحام معتقد است که ریشه های اصلی فساد در کشور، در بیت رهبری و بخشی از بدنه سپاه است و آنچه از فساد در حال حاضر علنی می شود، تنها بخش اندکی از فساد زیر مجموعه رهبری است. / سحام