معلمان زندانی را آزاد کنید

By | ۱۳۹۹-۰۲-۱۲

 دوازدهم اردیبهشت ماه روز تکریم جایگاه رفیع معلم در حالی فرا می رسد، که کشور گرفتار مصائب و بحران های گوناگون است. و نیز شماری از اعضای شریف و فرهیخته ی کانون صنفی معلمان ایران، که برای احیای حقوق حقه ی معلمان کشورشان به گونه ای مدنی اعتراض کرده بودند، یا در زندان به سر می برند یا محکومیت های قضایی آنان را از حقوق اجتماعیشان محروم ساخته است. بی شک در هر کشوری که خواهان ترقی اجتماعی و فرهنگی است، جایگاه معلم اهمیت ویژه ای دارد، چرا که پرورش و آموزش نسل آینده که سرمایه ی انسانی و معنوی هر جامعه برای پیشرفت و رشد در ابعاد مختلف است، بدون تلاش های این صنف شریف امکان پذیر نخواهد بود.

تامین رفاه اقتصادی و وضعیت معیشتی معلمان در وجوه مختلفش باید از نخستین ضروریات برنامه ی بودجه ی کشور باشد، تا آنان با احساس امنیت روانی و دلگرم به پشتیبانی اجتماعی بتوانند انرژی روانی و ذهنی خود را مصروف دانش آموزان و امر خطیر تعلیم و تربیت آنان نمایند. پاسداشت مقام معلم پاسداشت مقام فرهنگ است و تلاش برای ارتقای جایگاه معلم کوشش برای ارتقای آینده ی اجتماعی ایران است.

دریغا که امروز در ایران شاهد آن هستیم، که معلمان شرافتمند ایران نه تنها حمایت های اقتصادی لازم را برای معاش خود ندارند، بلکه حکومت جمهوری اسلامی مجال اعتراض مدنی را نیز به آنان نمی دهد و گروهی از ایشان که برای حقوق صنفی خود فعالیت داشتند به زندان و محکومیت گرفتار شده اند. این در حالیست که یکی از نمایندگان مجلس عنوان کرد، برآوردها از بودجه آموزش و پرورش نشان می دهد با توجه به تورم جاری در کشور، معوقات معلمان و جبران کمبود معلم در کشور، آموزش و پرورش در سال 99 حدود 15 هزار میلیارد کسری بودجه خواهد داشت.

دیگر کارشناسان این حوزه نیز معتقدند، این وزارت خانه در سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۱۰ هزار کمبود معلم دارد که متاسفانه مسایل مالی موجب شده است در طی این سال ها جذب نیرو به صورت اصولی صورت نگیرد و نیروهای موجود نیز راضی نباشند که این مساله افت کیفیت در نظام آموزشی و آسیب های فرهنگی را با خود همراه داشته و خواهدد د اشت. این در حالیست که بودجه ی نهادهای تبلیغاتی و ایدئولوژیک وابسته به حاکمیت نظیر موسسه ی مربوط به آقای مصباح یزدی و آستان قدس رضوی که خود قطبی اقتصادی است و ده ها نهاد حکومتی دیگر، سهم قابل توجهی از بودجه را به خود اختصاص می دهند و از هر نوع پاسخگویی و پرداخت مالیات هم تا کنون معاف بوده اند.

جبهه ی ملی ایران ضمن تبریک روز معلم به تمام معلمان شریف ایران و خانواده های محترمشان، خواستار آن است، که هر چه سریع تر تمام معلمان زندانی که برای کسب حقوق ملی و مطالبات صنفی خود در زندان هستند آزاد شوند و خواسته های آنان در فضایی امن شنیده و محقق شود و به جای فشار بر این قشر مفید و ستمدیده از بنگاه های اقتصادی مستحضر به قدرت های پشت پرده مالیات گرفته شود و صرف بازسازی نظام آموزشی کشور گردد. و هم چنین مقداری از هزینه هایی که در کشورهای منطقه به گونه ای دور از منافع و مصالح ملی به هدر داده می شود، صرف هزینه های آموزشی کشور برای شکوفائی و بالندگی آینده سازان این سرزمین شود. 

12 اردیبهشت ماه 1399

تهران هیات رهبری اجرائی جبهه ملی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *