اعلام موجودیت فراکسیون «نیروهای انقلاب اسلامی» به عنوان اولین فراکسیون مجلس یازدهم

By | ۱۳۹۹-۰۲-۱۸

همزمان با ادامه اظهارنظرها درباره نامزدهای ریاست مجلس در ایران، فراکسیون «نیروهای انقلاب اسلامی» به عنوان اولین فراکسیون مجلس یازدهم اعلام موجودیت کرد.

ولی اسماعیلی، از نامزدهای اصولگرای راه یافته به مجلس یازدهم، اعلام کرد که این فراکسیون ۲۳۵ عضو دارد. رسانه‌های اصولگرا نیز اعلام کردند که اعضای جبهه پایداری نیز در این فراکسیون حضور دارند.

نام رئیس و اعضای هیات رئیسه این فراکسیون اعلام نشده است و این فراکسیون در حالی اعلام موجودیت کرده که پیش از شروع به کار مجلس یازدهم گزارش‌هایی درباره نامزدهای ریاست و نائب رئیس مجلس منتشر شده است.

در این میان نام محمدباقر قالیباف، شهردار پیشین تهران، بیش از دیگر نامزدها مطرح شده است. از حمیدرضا حاجی بابایی، عضو هیات رئیسه مجلس در مجالس اصولگرای گذشته و وزیر آموزش و پرورش دولت محمود احمدی‌نژاد، نیز به عنوان یکی دیگر از نامزدها نام برده می‌شود.

محمدجواد ابطحی، نماینده خمینی‌شهر و عضو جبهه پایداری، از علی نیکزاد، وزیر مسکن دولت محمود احمدی نژاد، به عنوان گزینه دیگر ریاست مجلس نام برده است.

مصطفی میرسلیم، عضو حزب موتلفه اسلامی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، دیگر نامزد ریاست است. او درباره شانس بیشتر قالیباف گفته است: «تا آنجا که من خودم از زبان ایشان شنیدم چنین ادعایی مطرح نشده و ایشان هم مانند بقیه تابع رای اکثریت است و جز این نمی‌تواند باشد».

پیش از این از علیرضا زاکانی نیز به عنوان یکی از نامزدهای ریاست نام برده می‌شد. با این حال  زاکانی  روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت در توییتی نوشت: «برای حفظ وحدت و انسجام نیروهای انقلاب در مجلس یازدهم، اجرای ‌برنامه تحول را ان‌شاء الله در همکاری و هماهنگی با فرد فرد نمایندگان دنبال خواهم نمود.»

این توییت زاکانی از سوی برخی وب‌سایت‌ها به نامزد نشدن او برای سمت ریاست مجلس تفسیر شد. از مرتضی آقاتهرانی، رئیس  فراکسیون جبهه پایداری در مجلس اصولگرای هشتم و نهم، به عنوان دیگر نامزد ریاست نام برده می‌شود.

 با این حال محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای، نوشته است: «پایداریچی‌ها و احمدی‌نژادی‌ها که متوجه شده‌اند نمی‌توانند جلوی لابی سنگین قالیباف را برای کسب کرسی رئیس مجلس یازدهم بگیرند از الان تلاش می‌کنند نقش او را در حد مبصر کلاس تنزل دهند تا قدرت خودشان بیشتر شود.»

مجلس یازدهم در خرداد ماه کار خود را آغاز می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *