اتحادیه عرب: دخالت‌های ایران عامل تهدید کننده‌ای برای ثبات و امنیت منطقه است

By | ۱۳۹۹-۰۳-۰۲

دبیرخانه اتحادیه عرب پنج‌شنبه 21 مه، ضمن محکوم کردن دوباره دخالت‌های مستقیم یا نیابتی ایران در امورد داخلی کشورهای عربی منطقه، تاکید کرد این دخالت‌ها، عامل تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه‌ای به شمار می‌آید.

تاکید دوباره اتحادیه کشورهای عربی بر این موضع «در سایه ادامه رفتار خصمانه و عملکردهای تحریک‌آمیز تبلیغاتی از سوی ایران است که آخرین آنها، نمایش شماری از پرچم‌ها و تراکت‌های شبه‌نظامیان و جنبش‌های مسلح است که در ابعاد مالی و سیاسی، تحت‌الحمایه تهران هستند و در ظهور رسانه‌ای یک مسئول بلندپایه سپاه پاسداران، به نمایش در آمد».

دبیرخانه اتحادیه کشورهای عربی در بیانیه خود، ضرورت روابط ایران با کشورهای عربی بر مبنای احترام به اصول قوانین بین‌المللی از جمله روابط حسن همجواری، حاکمیت و استقلال کشورها و خودداری از بکارگیری زور یا تهدید به هر شکل را خاطر نشان ساخت.

دبیرخانه اتحادیه عرب در ادامه، «لزوم دست‌برداشتن از اقدامات تحریک‌آمیز را گوشزد کرد که می‌تواند ضربات شدیدی بر اعتماد میان کشورها وارد ساخته و ثبات و امنیت منطقه را بویژه در مرحله کنونی، متزلزل سازد که دنیا با خطرناک‌ترین بحران عظیم انسانی، دست به گریبان است».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *