پلیس با گلوله ساچمه‌ای تجمع معترضان به قطع آب در غیزانیه اهواز را بر هم زد

By | ۱۳۹۹-۰۳-۰۴

بنابر گزارش‌ها، مأموران پلیس با شلیک «گلوله‌های ساچمه‌ای» تجمع در غیزانیه اهواز را که در اعتراض به قطع آب آشامیدنی برگزار شده بود بر هم زدند؛ همزمان در تجمعی دیگر نیز نیروهای یگان ویژه به کارگران معترض شهرداری اهواز حمله کردند.

به گفته شماری از رسانه‌های محلی و کاربران شبکه‌های اجتماعی، ساکنان منطقه غیزانیه در ۴۵ کیلومتری اهواز روز شنبه سوم خرداد در اعتراض به قطع آب در برابر بخشداری تجمع کردند.

سرهنگ محسن دالوند، فرمانده انتظامی اهواز، این تجمع را «غیرقانونی» خوانده و گفته است پس از آنکه معترضان اقدام جاده اهواز- رامهرمز- امیدیه کردند، «پلیس برای جلوگیری از این کار وارد عمل شد».

بر اساس گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی اهواز همچنین مدعی شده شماری از معترضان که اقدام به مسدود کردن جاده کرده بودند «با سنگ و چوب به مأموران حمله‌ور شدند» و پس از آن «پلیس با استفاده از سلاح ساچمه‌ای پلاستیکی ضد شورش، دو نفر از تجمع‌کنندگان را به صورت سطحی مجروح و بازداشت کرد».

در شبکه های اجتماعی تصاویر و ویدئوهایی منتشر شده که از جمله کسانی را نشان می‌دهد که گلوله‌های ساچمه‌ای به پایشان خورده و مجروح شده‌اند.

رسانه‌های محلی کمبود آب آشامیدنی در بخش غیزانیه، شامل ٨٣ روستا، را یکی از مشکلات مزمن توصیف کرده و فرمانده پلیس اهواز نیز از «بی‌توجهی مسئولان» در این زمینه و «عدم حضور بخشدار در بین معترضان» انتقاد کرده است.

حمله به تجمع کارگران شهرداری

از سوی دیگر تجمع شماری از کارگران شهردارى اهواز نیز در همین روز مورد حمله نیروهای یگان ویژه قرار گرفت

بنابر گزارش‌ها، اقدام شهردارى اهواز مبنی بر استخدام کارگران جدید و اخراج کارگران معترض فعلی، تجمع اعتراضی روز شنبه را پدید آورد که پس از آن با تماس مسئولان شهردارى، مأموران یگان ویژه در محل حاضر شده و به تجمع حمله کردند.

یکی از کارگران حاضر در این تجمع به رادیو فردا گفت که مأموران اقدام به ضرب و جرح کارگران کردند و صدای تیراندازی هم شنیده شد.

این کارگر با تأکید بر اینکه «ما بجز دستمزد خود چیزى نمی‌خواستیم و حتی روزهای عید هم نتوانستیم براى بچه‌هایمان چیزى بخریم» گفت: «علیرضا عالی‌پور، معاون خدمات شهری اهواز، به ما وعده‌هایی داد اما به جایش نیروهاى یگان ویژه را براى ما فرستاد».

در شبکه‌های اجتماعی نیز تصاویری از حمله مأموران امنیتی به کارگران معترض منتشر شده است.

در روزهای اخیر شماری از رسانه‌های ایران، از جمله باشگاه خبرنگاران جوان، گزارش داده بودند کارگران شهرداری در مناطق ۴، ۵ و ۶ اهواز در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات معوقه خود چند روز دست از کار کشیدند.
رادیو فردا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *