یک مقام استان بوشهر: نبود بالگردهای آتش نشانی و عدم همکاری ستاد بحران، موجب گسترش آتش سوزی بوشهر شد

By | ۱۳۹۹-۰۳-۰۷

بیش از ۵۴۰ هکتار از جنگل های دشتستان بوشهر، در آتش سوخت. مدیرکل بحران استانداری بوشهر از نبود بالگرد برای مهار  کردن آتش و عدم همکاری ستاد بحران کشور گله کرد و گفت:  مردم بومی توانستند آتش را مهار کنند.

جهانگیر دهقانی، افزود: از روز اول پیگیر تهیه بالگرد آب‌پاش برای مهار آتش بودیم، اما اعلام کردند اعزام بالگرد هزینه دارد، هیچ کس به کمک ما نیامد مردم آتش را خاموش کردند.

آتش‌سوزی در مراتع و ارتفاعات دهرود دشتستان سرانجام پس از پنج روز درحالی مهار شد که ۵۴۰ هکتار از مراتع و پوشش درختی این منطقه در آتش سوخته است.این در حالی که  مقام‌های رسمی حکومت  از خاموش کردن کامل آن خبر داده بودند، اما بار دیگر به علت عدم همکاری نیروهای ستاد بحران و سپاه شعله‌ورتر شد.

جهانگیر دهقانی، پیشتر وسعیت عرصه‌های درگیر آتش‌سوزی در این منطقه را ۷۰۰ هکتار اعلام کرد و عدم اعزام بالگرد تا روز گذشته (سه‌شنبه) را دلیل ادامه این آتش‌سوزی عنوان کرد و گفت که از روز اول پیگیر تهیه بالگرد آب‌پاش برای مهار آتش بودیم، اما هزینه‌های بالای اعزام بالگرد و کمبودها، و مسائل دیگر این امر تا دیروز میسر نکرد.

مدیر کل بحران بوشهر با انتشار ویدیویی که تایید می کند به علت عدم همکاری بالگردها ، نیروهای محلی کپسول آتش‌نشانی با الاغ را به این منطقه برده اند، گفت: چون بالگردی برای انتقال نیروها و وسایل مهار آتش‌سوزی به منطقه اعزام نشده بود ما به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه مجبور شدیم از الاغ و افراد برای حمل کپسول‌های آتش‌نشانی و تجهیزات استفاده کنیم..

غلامرضا منتظری،  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر، نیز این موضوع را تایید کرد و اما بدون اشاره به عدم اعزام بالگرد در سه روز نخست این آتش‌سوزی گفت به دلیل شرایط منطقه  برای “نقل و انتقال تجهیزات و پشتیبانی در مواردی با چهارپایان صورت گرفت».

منتظری  دلیل وقوع این آتش‌سوزی اشاره نکرد و گفت که دلیل این آتش‌سوزی در دست بررسی است اما به احتمال بسیار زیاد عوامل انسانی در این حادثه دخیل بوده‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *