قاضی منصوری در بخارست “به صورت مشروط آزاد شده است”

By | ۱۳۹۹-۰۳-۲۵

بنا به گزارش رسانه‌ها دادگاهی در رومانی تصمیم درباره استرداد قاضی غلامرضا منصوری به ایران را تا دهم ژوئیه (۲۰ تیرماه) به تعویق انداخته است. قوه قضائیه ایران گفته بود که منصوری دستگیر و به اینترپل تحویل داده شده است.

قاضی غلامرضا منصوری در بخارست به صورت مشروط آزاد شده و فعلا به ایران تحویل داده نمی‌شود. این خبر را “رادیو فردا” به نقل از خبرنگار خود در رومانی اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار رادیوی اروپای آزاد / رادیو آزادی در رومانی دادگستری رومانی به جمهوری اسلامی ایران تا دهم ژوئیه برابر با بیستم تیرماه، مهلت داده است تا مدارک خود را به مراجع قضائی آن کشور ارائه کند.

بنا به تصمیم دادگاه، غلامرضا منصوری حق خروج از رومانی را ندارد و تحت نظر پلیس به سر می‌برد. بر اساس این گزارش، او در حال حاضر در زندان نیست ولی باید در صورت ضرورت به پلیس مراجعه کند.

“دستگیری و تحویل به پلیس بین‌المللی”

سخنگوی قوه قضاییه ایران شنبه ۲۴ خرداد اعلام کرد که غلامرضا منصوری، سرپرست سابق دادسرای فرهنگ و رسانه و قاضی پیشین لواسانات، در رومانی بازداشت شده است.

غلامحسین اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: «به دلیل محدودیت‌های پروازی ناشی از بیماری کرونا، انتقال وی به ایران و حضورش در جلسه دادگاه فعلا ممکن نیست ولی در روزهای آینده انجام می‌شود».

این مقام قضائی پیشین مرداد ۱۳۹۸ به عنوان “درمان بیماری صعب‌العلاج” از ایران خارج شد. او پس از مطرح شدن اتهاماتش در دادگاه در یک ویدئو با ابراز ارادات و وفاداری به “نظام و رهبری”، مدعی شد که فرار نکرده و به محض رفع محدودیت‌ها، برای دفاع از خود به ایران برمی‌گردد.

غلامرضا اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در این باره گفت: «با بررسی‌هایی که ما انجام دادیم دیدیم این اعلام خیلی جدی نیست و بیشتر یک برنامه تبلیغاتی است. به همین جهت مراتب به پلیس بین‌الملل کشورمان و اینترپل رومانی اعلام شد».

قاضی پیشین اجراییات شهرستان لواسانات به دریافت ۵۰۰هزار یورو رشوه متهم است. او متهم ردیف نهم “پرونده فساد” اکبر طبری، معاون اجرایی رئیس سابق قوه قضاییه ایران است. در این پرونده چند قاضی و بازپرس بازداشت شده‌اند.

پیشتر گمانه‌زنی شده بود که منصوری در آلمان به سر می‌برد، اما وزارت خارجه آلمان در پاسخ به پرسش رسانه‌هاعلام کرد که دفاتر دییلماتیک این کشور برای او ویزا صادر نکرده‌اند.

بازداشت قاضی منصوری در رومانی در حالی اعلام می‌شود که گزارشگران بدون مرز، به دلیل “سرکوب روزنامه‌نگاران در ایران” از قاضی منصوری به دادستانی رومانی شکایت کرده است.
دویچه وله :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *