رئیس بنیاد مستضعفان: زمین ۴۰۰ میلیارد تومانی را از حدادعادل گرفتیم، مدرسه ۲۰۰ میلیارد تومانی را باید پس بدهد

By | ۱۳۹۹-۰۵-۱۹

رئیس بنیاد مستضعفان گفته است غلامعلی حدادعادل یک زمین ۸ هزار متری به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان که قبلا در منطقه هروی تهران «دریافت کرده بود» را پس داده است.

پرویز فتاح که شامگاه شنبه ۱۸ مرداد در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، درباره شرایط واگذاری این زمین به آقای حدادعادل توضیح نداد ولی گفت او قصد داشت که در این منطقه مدرسه بسازد ولی موفق به دریافت مجوز نشد.

غلامعلی حدادعادل در حال حاضر مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی است، صاحب امتیاز و مالک مدارس فرهنگ است.

به گفته پرویز فتاح، آقای حدادعادل همچنین زمین مدرسه فرهنگ به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان که متعلق به بنیاد مستضعفان است را به صورت اجاره در اختیار دارد و اجاره بهای آن «با ملاحظات بوده و مشمول نرخ روز» نمی‌شود.

او گفته است قصد به روز کردن این اجاره را دارد و باید زمین مدرسه به بنیاد مستضعفان برگردد ولی علیرغم همه «کش و قوس‌ها» تاکنون برنگشته است.

اغلب زمین‌ها و املاکی که در اختیار بنیاد مستضعفان قرار دارد و مقام‌های جمهوری اسلامی از آن استفاده می‌کنند، اموال مصادره‌ای هستند.

پرویز فتاح همچنین گفته است محمود احمدی‌نژاد هم در یک ساختمان بنیاد مستضعفان در ولنجک تهران که ۱۸۰۰ متر وسعت دارد، مستقر است و این ملک نیز ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

او از ساختمان ۱۲ طبقه مرکز پژوهش‌های مجلس که در نیاوران واقع شده، به عنوان یکی دیگر از املاک بنیاد مستضعفان نام برده و خواستار تخلیه آن از سوی مجلس شده است.

پرویز فتاح همچنین گفته که یک «جای خوب» در منطقه کوهک تهران در اختیار نیروی دریایی ارتش و «یکی از املاک خوب در منطقه جماران» در اختیار «سپاه ولی‌ امر» است.

او گفته است سپاه ولی‌امر که مسئولیت حفاظت از رهبر جمهوری اسلامی را بر عهده دارد، او را در این ملک که ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد، راه نداده‌اند و ملک را هم پس نداده‌اند.

رئیس بنیاد مستضفعان همچنین در این گفت‌وگوی تلویزیونی فروش این سازمان در سال ۹۸ را ۳۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرده و گفته از این میزان سود بنیاد مستضعفان ۷ هزار میلیارد تومان بوده است.

آقای فتاح با اشاره به توسعه فعالیت‌های این نهاد عظیم اقتصادی که تحت نظر رهبر جمهوری اسلامی اداره می‌شود، گفته است یکی از بخش‌هایی که قرار است در آینده وارد آن شوند، پروژه‌های نفتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *