دختر نسرین ستوده پس از احضار به دادسرا با قرار کفالت آزاد شد

By | ۱۳۹۹-۰۵-۲۷

ماموران قضایی حوالی ساعت ۱۱ پیش از ظهر روز دوشنبه ۲۷ مرداد (۱۷ اوت) با مراجعه به منزل رضا خندان پدر مهراوه، او را به دادسرای اوین بردند. او پس از چند ساعت بازجویی با قرار کفالت آزاد شد.

مهراوه خندان، دختر نسرین ستوده، وکیل زندانی که روز دوشنبه به داسرای اوین برده شده بود، پس از چند ساعت بازجویی با قرار کفالت آزاد شد.

دلیل احضار مهراوه خندان به دادسرای اوین روشن نیست. اما او پیشتر زمانی که تنها ۱۲ سال داشت از سوی دادسرای اوین بدون داشتن هیچگونه پرونده‌ای، ممنوع‌الخروج شده بود. چهار سال بعد (۲۰۱۶) هنگامی که مهراوه همراه پدرش برای گرفتن گذرنامه مراجعه کرده بود، به دلیل ممنوع‌الخروج بودن از دادن گذرنامه به وی خودداری شده بود.

در سال‌هایی که نسرین ستوده زندانی بود خانواده او زیر فشار بود. همسرش رضا خندان برای مدتی بازداشت شد و در برابر ملاقات منظم فرزندانش با وی نیز مانع‌تراشی می‌شد.

نسرین ستوده در ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ بازداشت شده و از آن زمان تاکنون در زندان به سر می‌برد. او با اتهاماتی چون “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی”، “فعالیت تبلیغی علیه نظام”، عضویت در شورای ملی صلح، عضویت در کارزار حذف اعدام،  حضور بدون حجاب در شعبه بازپرسی، “نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی” به مجموعا ۳۳ سال حبس و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده که طبق قانون مجازات اسلامی، ۱۲ سال این حکم اجرا می‌شود.

نسرین ستوده از روز سه‌شنبه گذشته (۲۱ مرداد / ۱۱ اوت)، در اعتراض به برخوردهای فراقانونی و بی‌اعتنایی متولیان امر به حق آزادی مشروط زندانیان، اعتصاب غذا کرده است. او خواستار آزادی زندانیان سیاسی است.

گزارشگران بدون مرز در توئیتی هدف احضار مهراوه خندان را فشار بیشتر بر خانم ستوده ارزیابی کرده است.
دویچه وله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *