در حاشیه وقایع روستای ابوالفضل اهواز, آقای فتاح! نگذارید مستضعفان، توسط “بنیاد مستضعفان” مستضعف تر شوند

By | ۱۳۹۹-۰۶-۰۷
اگر بنا بر تخلیه املاک بنیاد است، حق آن است که ابتدا املاک نجومی که در دست این و آن است آزاد یا اجاره روز از آنها گرفته شود و بعد بروند سراغ بیچارگانی که در خانه های محقر روستایی شان زندگی می کنند و ناگهان می بینند که مامور و لودر آمده برای تخریب تنها سرپناه و سرمایه زندگی شان.

عصر ایران؛ جعفر محمدی – همه اسناد و مدارک به نفع بنیاد مستضعفان است. قوه قضائیه هم بر اساس مستندات رأی داده است که روستای ابوالفضل اهواز متعلق است به بنیاد مستضعفان است و اهالی باید آنجا را ترک کنند. مأموران شهرداری هم به همراه نیروهای انتظامی برای اجرای حکم تخریب، به روستا رفته اند؛ساکنان هم مقاومت کرده اند و درگیری شده است و باقی قضایا… .

نهایتاً هم بنیاد مستضعفان موقتاً کوتاه آمده و اعلام کرده است که تصرف روستا را به بعد از “تصمیم‌گیری درباره راهکار حمایتی از ساکنان این اراضی” موکول می کند.

قانون است دیگر! باید هم اجرا شود و اهالی روستا که گویا 300 خانوار هستند، باید بعد از 30 سال سکونت، آنجا را ترک کنند و بی خانمان شوند؛ اما دو نکته:

1 – بنیاد مستضعفان، همان گونه که از نامش بر می آید، تشکیل شده است تا به عنوان مجموعه ای اقتصادی، به کار تجارت و تولید و ملک داری بپردازد و از این رهگذر به مستضعفان کمک کند.

در فقره روستای ابوالفضل هم آن طور که در فیلم های منتشره از این روستا مشخص است، ساکنین در وضعیت معیشتی ناگواری هستند و اگر خلاصه کنم، مصداق بارز مستضعف اند. یعنی همان هایی که بنیاد مستضعفان تشکیل شده تا به دادشان برسد.

قاعدتاً اگر بنیاد این روستا را تملک و اهالی را اخراج نماید، باید عواید آن را صرف مستضعفان کند. حال سؤال این است که این چه کاریست که از دست مستضعفان این روستا بگیرند و به مستضعفان جاهای دیگر بدهند؟ (البته اگر واقعاً بدهند!).

2 – رئیس بنیاد مستضعفان چندی پیش بعد از فاش گویی درباره املاک هزاران میلیاردی بنیاد که در دست اشخاص مختلف است و سال هاست پس نمی دهند، مجبور به عذرخواهی شد و درست چند روز بعد از آن، ماجرای روستای ابوالفضل پیش آمد. اگر بنا بر تخلیه املاک بنیاد است، حق آن است که ابتدا املاک نجومی که در دست این و آن است آزاد یا اجاره روز از آنها گرفته شود و بعد بروند سراغ بیچارگانی که در خانه های محقر روستایی شان زندگی می کنند و ناگهان می بینند که مامور و لودر آمده برای تخریب تنها سرپناه و سرمایه زندگی شان.

با شناختی که از آقای پرویز فتاح و روحیات انسان دوستانه ایشان دارم، امیدوارم ایشان شخصاً وارد ماجرا شوند و اجازه ندهند مستضعفان، با شکایت بنیاد مستضعفان، مستضعف تر شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *