محکومیت ۸معترض آبان پارسال در شیراز به ۳۰ سال حبس

By | ۱۳۹۹-۰۶-۱۴

استان‌وایر- هشت نفر از معترضان آبان ۱۳۹۸ در شیراز در مجموع به ۳۰ سال حبس تعزیری، تحمل ۲۹۶ ضربه شلاق و پرداخت ۸۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری۲ شیراز به ریاست «محمدمهدی محمودی» این احکام را صادر کرده است.

هویت متهمان، «رضا عابدی مزنگی»، «علی‌اصغر غدیری»، «شایان اعظم»، «شایان شهریور»، «علی‌اصغر رحمانی»، «عباس غلامی»، «علی لطفی شوریجه» و «علی علیخانی» اعلام شده است.

اتهام‌های این افراد را «اخلال در نظم و آسایش عمومی» و «مشارکت در تخریب اموال دولتی مورد استفاده عمومی» اعلام کرده‌اند.

این احکام پس از اعتراض متهمان، به دادگاه تجدیدنظر استان فارس ارجاع و تاکنون احکام حبس تعزیری علی علیخانی و علی لطفی شوریجه ابلاغ شده و این دو نفر در حال تحمل حبس تعزیری خود هستند.

هم‌چنین شایان اعظم شاملو فقط به پرداخت ۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده بود که پس از ابلاغ حکم دادگاه بدوی و اعلام تسلیم به رای، مبلغ جریمه را پرداخت کرد.

علی علیخانی، علی لطفی شوریجه، شایان و رضا عابدی به اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی» هر یک به تحمل یک حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده‌اند.

محکومیت هفت متهم از مجموع هشت متهم این پرونده علاوه بر شلاق و حبس تعزیری، پرداخت هریک ۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت است.

علی علیخانی و علی لطفی شوریجه به اتهام مشارکت در تخریب عمدی اموال دولتی عمومی هریک به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

علی‌اصغر رحمانی و عباس غلامی هم با  در نظر گرفتن سن آن‌ها که زیر ۱۸ سال است، با اتهام مشارکت در تخریب عمدی اموال دولتی عمومی هر یک به تحمل سه سال حبس تعزیری در کانون اصلاح و تربیت واقع در مجاورت زندان «عادل آباد» شیراز محکوم شده‌اند.

یک منبع مطلع گفته دادگاه تجدید‌نظر حکم صادره علیه علی علیخانی و علی لطفی شوریجه را عینا تایید کرده است و این افراد مرداد سال جاری برای تحمل حبس تعزیری راهی زندان عادل آباد شده‌اند.

این منبع افزوده است: «پرونده علی اصغر رحمانی و عباس غلامی کماکان در شعبه دادگاه تجدیدنظر استان فارس بوده و تاکنون حکم قطعی آن‌ها صادر نشده است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *