گزارش‌ جدید درباره پیمانکاری رانتی سعید نمکی پسر وزیر بهداشت

By | ۱۳۹۹-۰۶-۲۱

ایران اینترنشنال دریافته است که فرزند سعید نمکی وزیر بهداشت ایران، با «صحنه‌سازی» در مناقصه برای دریافت پروژه‌های پیمانکاری، برنده اعلام شده است.

پیشتر امام جمعه شهرستان ملارد پسر وزیر بهداشت را متهم کرده بود سه پروژه بیمارستانی در شهرستان‌های غرب تهران را با «رانت»‌ در اختیار گرفته است.

نمکی یک روز پس از اظهارات امام جمعه ملارد با نوشتن نامه‌ای به ابراهیم رییسی،‌ رییس قوه‌قضاییه، صحت تمام این سخنان را رد کرده و خواستار پیگیری شده بود.

با این حال، اکنون اطلاعاتی مبنی بر پیمانکاری فرزند نمکی در دو پروژه دیگر دانشگاه علوم پزشکی در تهران به دست ایران اینترنشنال رسیده است.

بر اساس این گزارش،‌ مبلغ مشارکت فرزند سعید نمکی در مناقصه نیز بر اساس تاریخ ثبت شده در رسید بانکی، دو روز بعد از انجام تشریفات و باز کردن پاکت‌ها واریز شده است.

اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال حاکی است که پسر نمکی در دو پروژه علوم پزشکی در تهران نیز پیمانکار است.

حسین حسینی نوری،‌ امام جمعه ملارد، در خطبه‌های خود اعلام کرده بود فرزند وزیر بهداشت در بیمارستان‌های ملارد،‌ قدس و شهریار از طریق «رانت»، توانسته قرارداد پیمانکاری دریافت کند، اما با وجود دریافت مبلغ قرارداد، کار را پیش نبرده است.

گزارش‌های رسمی نهادهای دولت نیز نشان می‌دهد در سال‌های اخیر مقام‌های این سه شهرستان از پیشرفت پایین این سه پروژه بیمارستانی با وجود اختصاص مبالغی بیش از آنچه که مد نظر بود، گلایه کرده‌اند.

امام جمعه ملارد همچنین به معضل کمبود بیمارستان برای بیماران منطقه اشاره کرده و خواستار رسیدگی به این موضوع شده بود.

بر اساس گزارشی که به سامانه سوت‌بزن ایران اینترنشنال رسیده است،‌ برکناری حسین مبارکی از معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی ایران با دستور سازمان بازرسی کل کشور نیز به دلیل «عدم رعایت تشریفات قانونی» در ارتباط با پیمانکاری فرزند وزیر بوده است.

تغییر مبارکی از معاونت این دانشگاه خردادماه سال گذشته صورت گرفته بود.

ایران اینترنشنال از طریق منابع مستقل خود در داخل ایران، صحت اطلاعات ارسال شده به سامانه «‌سوت‌بزن»  درباره پروژه‌های پیمانکاری فرزند وزیر بهداشت را راستی‌آزمایی کرده است.

سامانه سوت‌بزن با هدف دریافت مدارک و مستندات شهروندان از فساد در ایران و ارتقا و توسعه آگاهی و توجه به مسائل مرتبط با شفافیت و پاسخ‌گویی در جامعه راه‌اندازی شده است.

تمام گزارش‌ها و اسنادی که به سامانه «‌سوت‌بزن» ارسال می‌شود پیش از انتشار صحت‌سنجی می‌شود و ایران اینترنشنال خود را در قبال صحت گزارش‌های منتشر شده مسئول می‌داند. 

نامه عقب‌نشینی امام جمعه

امام جمعه ملارد یک روز پس از آن که اظهاراتش در نامه نمکی به رییسی مورد اعتراض واقع شد، نامه‌ای عمومی منتشر کرد و وعده عذرخواهی در تریبون نماز جمعه را داد.

وزیر بهداشت در نامه چهارشنبه به رییسی خود را «سرباز کوچک مرز و بوم» خوانده و از او خواسته بود تا رسیدگی کند که امام جمعه ملارد مدارکش را در این زمینه ارائه کند.

وزیر بهداشت به «سوء استفاده از سادگی» امام جمعه به عنوان دلیل طرح این اظهارات اشاره کرد.

او ضمن رد پیمانکار بودن و دریافت پول از سوی پسرش خواستار برخورد قانونی با این تریبون در صورت کذب بودن اتهام‌ها شد.

اکنون امام جمعه ملارد اعلام کرده اظهاراتش «خطا در قضاوت» بوده و روز جمعه در همان تریبون از وزیر و فرزندش «طلب حلالیت» خواهد کرد.

نوری گفته بود در صورتی که «پیام گذشت» نمکی را تا هفته آینده دریافت نکند از جایگاهش کناره‌گیری می‌کند.

به فاصله کوتاهی پس از این عذرخواهی، نمکی در نامه‌ای خطاب به امام جمعه ملارد نوشت که « کوچکترین شکواییه و یا ملال خاطری» او ندارد .

او با این حال افشاگری‌ درباره فساد مالی فرزندش را «‌فتنه‌ای» خواند که با هدف «تخریب» او و «‌تضعیف روحانیت» طراحی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *