هشدار شیرین عبادی به مردم و گروههای سیاسی: تعطیلی قریب الوقوع بند سیاسی زنان اوین به منظور تدارک فضای بیشتر برای دستگیری گسترده جوانانمان

By | ۱۳۹۹-۰۸-۰۱

بند سیاسی زنان در اوین محل نگهداری بیش از چهل زن فعال در زمینه های مختلف اجتماعی و سیاسی بود- در روزهای گذشته شاهد انتقال تعدادی از زنان این بند به سایر زندانها بودیم از جمله الهام برمکی و نسرین ستوده به زندان قرچک در ورامین و یاسمن آریائی و مادرش منیره عربشاهی به زندان کچوئی در کرج و سمانه نوروزی به زندان رودسر منتقل شدند.
قبلا هم دو گروگان حکومتی یعنی نازنین زاغری و فریبا عادلخواه با پابند الکترونیکی به مرخصی اعزام شده بودند.

پیش بینی می شود برخی زندانیان به ذلائل مختلف از جمله کوتاه بودن مدت حبس یا عدم توانائی ادامه فعالیت های اجتماعی ، در آینده نزدیک مشمول مرخصی با پا بند الکترونیکی شوند و سایرین که حبس های طویل المدت دارند از قبیل آتنا دائمی ، مریم اکبری منفرد ، ارس امیری و…به سایر زندانهای سراسر ایران منتقل شوند.

به عنوان وکیل و مدافع حقوق بشر ، همراه با سایر فعالین اجتماعی نگرانی خود را اعلام کرده و معتقدم ، انتقال زنان زندانی اولا صرف نظر از این که منطبق با موازین شناخته شده بین المللی نیست ، اساسا با ضوابط قانونی که حکومت در زمینه نگهداری متهمان دارد نیز هم خوانی ندارد و دوما تخلیه این بند به منظور تهیه مکان برای بازداشت های گسترده ای است که حکومت در صورت اعتراضات مردم تدارک دیده است.

به خاطر دارم دو روز قبل از اعلام نتایج انتخابات مناقشه بر انگیز ریاست جمهوری در سال ۸۸ ، سعید مرتضوی ، دادستان وقت تهران مقداری اوراق جلب سیار و بدون قید نام متهم در اختیار مأمورین امنتیتی قرار داده بود که هرکس را مایل بودند قانونا !!؟ دستگیر کنند زیرا به قول معروف « علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد » . این بار هم حکومت با خالی کردن تدریجی زندان اوین فضای بیشتری تدارک می بیند تا در صورت دستگیری گسترده جوانانمان با کمبود احتمالی باز داشتگاه مواجه نشود.

اتحاد مردم و گروههای سیاسی تنها راه مقابله با حکومتی است که جز زندان و گلوله جوابی برای مردم ندارد ، چنان که فرماندار محترم !! قلعه حسن خان ( لیلا واثقی ) اعلام کرده که در صورت اعتراضات خیابانی باز هم دستور شلیک به مردم را می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *