وزارت اطلاعات به دختر آبادانی برای صرف‌نظر از شکایتش فشار آورده است

By | ۱۳۹۹-۰۸-۰۳

انتشار یک کلیپ ویدویی از چهره خونین یک زن جوان در آبادان که مأمور وحشی حراست با او به ‌نحو ضدانسانی برخورد می‌کند، موجی از انزجار و خشم عمومی را در سراسر ایران برانگیخته است. کاربران شبکه‌های اجتماعی این وضعیت فجیع را به‌عنوان نمود دیگری از فساد و تبهکاری و ظلم ستم رایج در حکومت اسلامی ایران به‌ شدت محکوم کردند.

شبکه‌های اجتماعی مسبب این واقعه دلخراش را یکی از مدیران پالایشگاه آبادان و از عوامل سپاه پاسداران بنام “جهان نژادیان” معرفی کرده اند. ظاهرا این کارگزار فاسد و پلید جمهوری اسلامی به این زن بی پناه که منشی او بوده تعرض کرده است.

روزنامه مردم‌سالاری امروز در این باره نوشت: ماجرای فیلم دختر آبادانی که در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها به‌صورت گسترده پخش شده و همه را تحت تاثیر قرارداده در واقع برملا شدن فساد یکی از مدیران میانی پالایشگاه آبادان است. متأسفانه ماموران حراست نیز به کمک او آمدند و دختر را مورد ضرب و شتم قرار دادند که صحنه‌های دلخراش آن به ‌صورت گسترده پخش شده است.

این در حالیست که این زن جوان بی پناه را پس از ضرب و شتم و رفتار بیشرمانه مجبور به اعتراف تلویزیونی کردند و منتشرکننده فیلم هم تهدید به بازداشت شده است.

به گزارش ایران اینترنشنال، ماموران وزارت اطلاعات پنجشنبه شب با حضور در خانه والدین این زن آبادانی از او خواستند تا از شکایتش صرف‌نظر کرده و سکوت کند.

یک منبع نزدیک به این زن جوان گفته ماموران امنیتی به او و خانواده‌اش گفته‌اند که نباید اجازه دهند رسانه‌های معاند خارج از کشور از این موضوع سوء استفاده کنند.

رادیو آلمان نیز در گزارشی گفت: فیلم ضرب و جرح دسته‌جمعی یک دختر در محوطه سازمانی بریم آبادان و رفتار مامور حراست در دستمالی بدن او، چند صدهزار بار در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شده است. ماجرا روز سه‌شنبه ۳۰ مهر اتفاق افتاد و از سوی داریوش معمار، روزنامه‌نگار خوزستانی عمومی شد.

در این فیلم یک دقیقه‌ای، دختری بی‌حال، با صورتی خونین روی زمین افتاده و کسانی که اطرافش را گرفته‌اند، مدعی هستند که او با شوکر و چاقو وارد خانه‌شان شده و بچه‌ها را تهدید کرده است.

داریوش معمار روز جمعه دوم آبان در توییتر نوشت: او منشی جهان نژادیان در پالایشگاه بوده، اغفال شده و باردار شده. دختر خواسته ایشان مسئولیت بپذیرد، قبول نکرده و برای ترساندنش برادرش را اخراج کرده و دختر را هم تهدید کرده سکوت کند. دختر برای خلاص شدن از تهدید درب خانه وی رفته است.

احمد جهان‌نژادیان، مدیر فضای سبز پالایشگاه آبادان است.

تنها چند ساعت پس از فراگیر شدن این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی، تلویزیون جمهوری اسلامی اقاریر دختر را پخش کرد که گفت باردار نیست و از مخاطبان خواست به شایعات توجه نکنند. او را به سر صحنه نیز بردند تا ماوقع را دوباره تعریف کند و بگوید حال عادی نداشته است. پدرش را هم جلوی دوربین آوردند تا بگوید فرزندش دارو مصرف می‌کند و به خاطر دارو روان‌اش به هم می‌ریزد.

دختری که عکس‌های اولیه صورتی زخمی، ابرویی شکافته و چشم‌هایی کبود و ورم کرده داشت، در فیلم‌های تازه، ماسک دارد و اثری از جراحت در او دیده نمی‌شود.

به گفته داریوش معمار، نام دختر بهاره است و او را بی‌پناه‌ترین زن ایران می‌خواند و می‌نویسد: جای قاتل، مقتول را با کلی گریم سر صحنه برده و از او اعتراف گرفته‌اند. بهاره یکی از قربانیان خشونت علیه زنان و تبانی برای پنهان کردن آن است.

این روزنامه نگار خوزستانی نوشت: دختر آبادانی را شبانه برای گفتن مطالب به درب خانه جهان نژادیان برده اند. گفته شده او را تحت فشار قرار داده اند بگوید حالت عادی نداشته، در خصوص رفتار جنسی آقا چیزی نگوید و به فرد حراستی رضایت بدهد. به جای قاتل شما مقتول را با کلی گریم برده اید سر صحنه و از او اعتراف اینطوری گرفته اید!؟ کدام وجدان آگاه به شما این اجازه را داده؟ چرا از احمدجهان نژادیان و آن فرد حراستی نخواستید اعتراف کنند؟ چرا باید دختر آبادانی تحت فشار برای رضایت به حراستی و کتمان اصل حقیقت قرار بگیرد؟

حکومتی که بجای متجاوز، قربانی را تنبیه می ‌کند

گزارش قبلی: انتشار یک ویدئو در فضای مجازی درباره ضرب و شتم فجیع یک دختر در آبادان توسط خانواده‌ مردی که به دختر تجاوز کرده و گفته می‌شود یکی از مسئولان پالایشگاه آبادان است، بازتاب گسترده‌ای بین کاربران داشته است.

در این ویدئو چند مامور حراست نیز در محل حضور دارند. یکی از ماموران ابتدا پای خود را روی سینه زن قرار می‌هد و بعد از مدتی با دست شروع به لمس کردن بدن او می‌کند. برخی از کاربران که ویدیو را منتشر کرده‌اند می‌گویند زن مورد حمله قرار گرفته باردار بوده است و پیش از این توسط یکی از مدیران پالایشگاه آبادان مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.

به گزارش هرانا، ساعاتی پیش ویدئویی در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر و به سرعت دست به دست شد که دختر بی‌رمقی را با صورت خونین نشان می‌دهد که روی زمین افتاده و چند زن و مرد، او را دوره کرده‌اند.

این ویدئو را اولین‌بار یک روزنامه‌نگار در توییتر منتشر کرد و سپس کاربران، آن را بازنشر کردند و به شدت مورد انتقاد دادند. در توضیحات این ویدئو آمده است: «‏به این دختر توسط یک [فرد] در آبادان تجاوز شده و باردار شده، وقتی رفته منزل آن شخص و اعتراض کرده و صدایش را بلند کرده، خانواده آن فرد با کمک کارمندان حراست پالایشگاه آبادان این بلا را بر سر دختر آورده‌اند. وجدان‌های خاموش و جامعه ای که به جای متجاوز قربانی را تنبیه می‌کند.»

در این ویدئو یکی از نگهبانان حراست پالایشگاه آبادان نیز دیده می‌شود که به طرفداری از خانواده مرد متجاوز، پای خود را روی بدن دختر می‌گذارد و با او مانند یک حیوان زخمیِ شکار شده برخورد می‌کند. این ویدئو موجی از خشم کاربران را به دنبال داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *