خامنه‌ای برخی انتقادات از روحانی را «اهانت» و «غلط» دانست

By | ۱۳۹۹-۰۸-۰۴

رهبر جمهوری اسلامی از برخی اقدامات علیه دولت و «شخص رئیس‌جمهور»، انتقاد کرده و گفته است: «این کار غلط»، «اهانت» و «هتک حرمت» بود.

علی خامنه‌ای که روز شنبه، سوم آبان، در اولین جلسه حضوری خود با اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا سخن می‌گفت، با کنایه به مقام‌های دولت آمریکا گفت: «هتک حرمت حرام است» و این کارها «روش آمریکایی‌ها است که در مناظره‌ها و کارهای مطبوعاتی، خود را در دنیا رسوا کرده‌اند».

به نظر می‌رسد اشاره رهبر جمهوری اسلامی متوجه اظهارات اخیر مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران، باشد که گفته بود با توجه به اینکه اکثریت مردم از حسن روحانی ناراضی هستند، باید خامنه‌ای دستور بدهد که روحانی «هزار بار اعدام شود».

انتقاد تند آقای ذوالنوری از روحانی پس از سخنان حسن روحانی بود که گفته بود چون «اکثریت قاطع مردم» خواهان صلح بودند، «امام حسن» با معاویه صلح کرد.

مجتبی ذوالنوری که این سخنان روحانی را مقدمه‌سازی برای مذاکره با آمریکا می‌دانست، به رئیس‌ جمهور ایران کنایه زده بود که اگر ملاک تصمیم‌گیری خواست اکثریت مردم است، اکثریت خواهان اعدام روحانی هستند.

بر اساس سخنرانی امروز رهبر جمهوری اسلامی، او این اظهارات را که بازتاب گسترده‌ای زیادی داشت «اهانت» به رئیس‌ جمهور دانسته است.

رهبر جمهوری اسلامی همچنین از مقام‌های نظام خواست که در شرایط کنونی، «اتحاد و انسجام درونی» را حفظ کنند.

در روزهای گذشته برخی نمایندگان مجلس گفته بودند که دنبال استیضاح حسن روحانی هستند.

با توجه به سخنان امروز علی خامنه‌ای، انتظار می‌رود که چنین اظهاراتی نیز از دستور کار نمایندگان مجلس خارج شود.

رهبر جمهوری اسلامی در این جلسه همچنین از شیوع کرونا ابراز تاسف کرد و خواستار «راه اندازی فوری یک عقبه قرارگاهی و عملیاتی برای اجرای تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا» شد.

او درباره جزئیات این تشکیلات توضیحی نداده است ولی در ماه‌های گذشته بارها مسئولان جمهوری اسلامی از تشکیل نهادهای کلان و فرابخشی مقابله با کرونا سخن گفته‌اند،‌ اما برخی از این نهادها هرگز تشکیل نشدند یا گزارشی از عملکرد آنها داده نشده است.

تاکید بر محدویت‌های سفرهای غیرضروری بین شهری، اعمال ضوابط سخت‌گیرانه در سفرهای درون‌شهری و حمایت از اعمال جریمه علیه متخلفان از ضوابط بهداشتی و «دعا، توسل و استغفار را برای دفع بلا» از دیگر توصیه‌های رهبر جمهوری اسلامی در این جلسه بوده است.

اولین جلسه حضوری و علنی خامنه‌ای با مقام‌های داخلی پس از حدود هشت ماه

جلسه امروز رهبر جمهوری اسلامی با ستاد ملی مقابله با کرونا، اولین جلسه حضوری و علنی علی خامنه‌ای با این ستاد است.

در طول حدود ۸ ماه گذشته، رهبر جمهوری اسلامی به دلیل نگرانی‌ از ابتلا به کرونا اغلب جلسات خود را به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌کرد، نشست‌های مهم مانند سخنرانی سالانه در مشهد را لغو کرد و مراسم‌ عزاداری تک‌نفره برگزار کرده بود.

او البته اواخر تیرماه امسال با مصطفی کاظمی، نخست‌ وزیر عراق دیدار کرد، ولی به روال معمول دیدارهای داخلی او با هیئت دولت، ستاد ملی مقابله با کرونا، مقام‌های قوه قضاییه و… به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شد.

با افزایش گمانه‌زنی درباره علت این روند، خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران روز ۲۶ مهر به نقل از «یک منبع آگاه» این ادعا را مطرح کرد که جلسات کاری رهبر جمهوری اسلامی با سران سه قوه و مقامات دیگر «طبق روال» و برنامه انجام می‌شود. با این حال مشخص نبود چرا وب‌سایت‌های وابسته به دفتر رهبر جمهوری اسلامی هیچ تصویری از این دیدارها منتشر نمی‌کنند.

رادیو فردا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *