وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۰ شخصیت حقیقی و حقوقی را در ارتباط با ایران تحریم کرد

By | ۱۳۹۹-۰۸-۲۰

آمریکا روز سه‌شنبه ۲۰ آبان در تازه‌ترین دور از فشارهای دولت دونالد ترامپ بر جمهوری اسلامی ایران، چهار شخصیت حقیقی و شش شخصیت حقوقی را تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در مرکز واشینگتن

سید محمد بنی‌هاشمی چهرم و محمد سلطان‌محمدی از ایران، سان شی مئی و هوانگ چین هوا از تایوان، چهار شخصیت حقیقی هستند که در فهرست تازه تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

شرکت‌های آرتین صنعت تابان، هدا تریدینگ، ناز تکنولوژی، دس اینترنشنال، پروما اینداستری و سولتک اینداستری نیز شخصیت‌های حقیقی هستند که آمریکا آن‌ها را تحریم کرده است.

این افراد و شرکت‌ها متهم شده‌اند که شبکه‌ای برای تامین کالاهای حساس مورد نیاز بخش نظامی ایران از جمله قطعات الکترونیکی ساخت آمریکا برای شرکت «صنایع مخابرات ایران»، که تحت تحریم ایالات متحده است، ایجاد کرده‌اند.

شرکت صنایع مخابرات ایران سامانه‌های ارتباطات نظامی، قطعات الکترونیکی و پرتابگرهای موشک تولید می‌کند.

تحریم‌های روز سه‌شنبه وزارت خزانه‌داری ذیل قانونی وضع شده است که مجازات اشاعه‌دهندگان سلاح‌های کشتار جمعی و حامیان آن‌ها را مجاز می‌داند.

بر اساس این تحریم‌ها، دارایی و اموال اشخاصی حقیقی و حقوقی یاد شده در آمریکا ضبط خواهد شد و هیچ شخص یا شرکت آمریکایی حق معامله با آن‌ها را ندارد.

تحریم‌های تازه چند روز پس از انتشار گزارش‌هایی صورت می‌گیرد که اشاره کرده بودند دولت دونالد ترامپ قصد دارد تا ژانویه ۲۰۲۱ که رئیس‌جمهوری جدید آمریکا سر کار خواهد آمد، «سیلابی» از تحریم‌ها علیه ایران وضع کند.

بر اساس این گزارش‌ها، این تحریم‌ها در نتیجه همکاری آمریکا با اسرائیل و چند کشور حاشیه خلیج فارس تنظیم شده است.

سایت «آکسیوس» گزارش داده که دولت ترامپ و اسرائیل مایل هستند مسیر برای دولت جو بایدن جهت بازگشت به برجام، توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران، سخت‌تر شود و تحریم‌های جدید به نوعی طراحی شده است که در صورت بازگشت دولت بعدی آمریکا به برجام نیز قابل رفع نباشد.

دولت آقای ترامپ که از منتقدان سرسخت توافق هسته‌ای با ایران بود در اردیبهشت ۹۷ از این توافق خارج شد و از آن زمان تحریم‌های وسیعی را علیه تهران وضع کرده که حتی آیت‌الله علی خامنه‌ای، ‌رهبر جمهوری اسلامی، را در برگرفته است.

رئیس‌جمهوری آمریکا بارها گفته بود که خواهان دستیابی به توافق تازه‌ای با ایران است که همزمان برنامه هسته‌ای، موشکی و نقش تهران منطقه را در برگیرد.

مقام‌های جمهوری اسلامی مذاکرات با دولت دونالد ترامپ را رد کردند.
رادیو فردا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *