پیام کیوان صمیمی از زندان: بدون هزینه دادن نمی‌توان به انتظار فایده نشست

By | ۱۳۹۹-۰۹-۲۱

کیوان صمیمی، روزنامه‌نگار، در پیامی از زندان اوین نوشت که نباید برای «نشان دادن شدت مظلومیت خود و احیانا قهرمان‌سازی، از خود و یا سایرِ مبارزان، به زندان‌هراسی و بزرگ‌نمایی فشار بر زندانیان سیاسی» پرداخت.

او در این پیام نوشت: «این‌که تا به آن‌جا از حقوق کارگران و محذوفان حمایت کنیم که به خودمان لطمه نخورد یا بازداشت نشویم را نباید به یک قاعده تبدیل کنیم. آیا می‌خواهیم بدون این‌که هزینه کنیم، به انتظار فایده بنشینیم؟ هر که طاووس خواهد، جور هندوستان کشد.»

این زندانی سیاسی تاکید کرد که نیروهای امنیتی و اقتدارگرا برای منصرف کردن معترضان از اعتراض «به ایجاد فضای رعب و وحشت متوسل می‌شوند و ابایی هم ندارند که زندان را محیطی مخوف و هراسناک نشان دهند»و

او افزود که اگر «ما به این تصویرسازی کمک کنیم، شریک جرم در منصرف کردن زحمتکشان و سایر مطالبه‌گران از حضور در اعتراضات خواهیم بود».

کیوان صمیمی، روزنامه نگار ۷۲ ساله و سردبیر مجله «ایران فردا» که پیشتر از سوی قوه قضاییه به حبس محکوم شده بود، روز هفتم آذر پس از مراجعه به بخش اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و به زندان منتقل شد.

صمیمی پیش از این نیز چند بار بازداشت شده و پس از سال ۸۸ نیز سه سال زندانی شده بود. او پیش از انقلاب ۵۷ نیز به دلیل فعالیت‌های سیاسی خود بازداشت شده بود.

او رییس هیات مدیره انجمن دفاع از آزادی مطبوعات است و سابقه مدیر مسئولی نشریه «نامه» را هم در کارنامه خود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *