اداره برق: معابر و بزرگراه‌های تهران را برای صرفه‌جویی خاموش می‌کنیم

By | ۱۳۹۹-۱۰-۰۸

خاموشی شبانه معابر و بزرگراه‌های استان تهران نگرانی‌هایی در میان شهروندان پایتخت و حومه‌ به وجود آورده و برخی کاربران رسانه‌های اجتماعی نیز نسبت علت این خاموشی گمانه‌هایی مطرح کرده‌اند.

خاموشی شبانه معابر و بزرگراه‌های استان تهران

یکی از مسئولان روابط عمومی توانیر روز یکشنبه به باشگاه خبرنگاران جوان گفت معابر و بزرگراه‌های استان تهران از ساعت ۲۱ هر شب با هماهنگی راهور (پلیس راهنمایی و رانندگی) خاموش می‌شوند و این خاموشی همزمان با ممنوعیت تردد که برای جلوگیری از شیوع کرونا در نظر گرفته شده، تا ساعت ۴ صبح ادامه دارد.

او با تاکید بر این که این خاموشی «با هدف کاهش میزان مصرف انرژی برق انجام می‌شود» گفت: «با انجام این خاموشی‌ها ذخایر گازی نیروگاه‌ها نیز کاهش می‌یابد.»

این مقام وزارت نیرو همچنین گفت: «در صورتی که نیروگاه‌ها با کمبود سوخت مواجه شوند، پایداری شبکه برق دچار مشکل خواهد شد و به همین دلیل نیز صنعت برق، همه توان خود را برای اجرای مصوبات و دستورات دولت به کار خواهد بست.»

این خاموشی‌ها موجب اعتراض شهروندان در برخی مناطق شده است. چند روز پیش پایگاه خبری «تارود دماوند» خبر داده بود که اهالی یک خیابان در منطقه گیلاوند در اعتراض به خاموشی معابر «طومار اعتراضی» تهیه کرده‌اند.

این پایگاه خبری به نقل از شهروندان این منطقه نوشت: «متاسفانه این خاموشی معابر مشکلاتی را از نظر امنیتی و تردد شهروندان به وجود آورده است.»

برخی از شهروندان در رسانه‌های اجتماعی نیز از پیامدهای خاموشی معابر ابراز نگرانی کرده و برخی دیگر نیز گمانه‌هایی را درباره علت خاموشی‌ها برشمرده‌اند.

چند کاربر گفته‌اند دلیل این اقدام دولت این بود که «مصرف بالای گاز در بخش خانگی» موجب شده تولید برق در نیروگاه‌های با سوخت گاز کاهش پیدا کند.

چند کاربر نیز به پیامدهای امنیتی شهر اشاره کرده‌اند. از جمله یک کاربر نوشت: «به نظرتون کارشون درست و عاقلانه است؟ اونم تو شهری که آمار جرایمش بالاست.»

همچنین یک کاربر دیگر نوشت: «رسما به اسم کرونا پایتخت رو دارن می‌کنن پادگان نظامی و شاید هم داریم تبدیل می‌شیم به کپی از کره شمالی.»

یک شهروند تهران نیز خطاب به اعضای ستاد ملی کرونا نوشت: «به لحاظ اصول پیشگیری از جرم بر اساس طراحی محیطی، خاموشی پارک‌ها و معابر عمومی می‌تواند موجب وضعیت محیطی جرم‌زا بشود و تهدیدی برای سلامت و امنیت مردم بوجود آورد.»
ایران اینترنشنال:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *