فرمانده سپاه: راهبرد ما انهدام ناوهای آمریکاست

By | ۱۳۹۹-۱۰-۲۸
موشک ایران در ۱۰۰ مایلی ناوهواپیمابر نیمیتز منفجر شد

فرمانده سپاه: راهبرد ما انهدام ناوهای آمریکاست

 فرمانده کل سپاه  استفاده از موشک‌های بالستیک دوربرد علیه اهداف متحرک در اقیانوس در مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۵ را دستاورد بزرگ دفاعی توصیف و تاکید کرد:امروز شاهد اجرای تمرین قدرتمندانه ای از نیروی هوافضای سپاه بودیم تا این بخش از سیاست دفاعی در میدانی رزمایشی مورد ارزیابی قرار گیرد تا در مواقعی که اقتضا کند، در شرایط واقعی تکرار شود.
سردارحسین سلامی در حاشیه مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۵ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در منطقه عمومی کویر مرکزی ایران برگزار شد ،با اشاره به اهداف برگزاری این مرحله از رزمایش گفت:یکی از هدف های مهم ما در سیاست ها و راهبردهای دفاعی این است که بتوانیم ناوهای جنگی دشمن اعم از ناوهای هواپیمابر و رزم ناوها را با استفاده از موشک های بالستیک دوربرد هدف قرار دهیم. وی افزود : مرسوم است در دریا با استفاده از موشک‌های کروز با سرعت کم هدف های متحرک مورد اصابت قرار گیرد؛ اما استفاده از موشک‌های بالستیک به دلیل اعماق و مسافت‌های طولانی که از قلب سرزمین خودمان می توانیم اهداف متحرک در اقیانوس را هدف قرار دهیم، دستاورد بزرگ دفاعی است که در نیروی هوافضای سپاه عینیت یافته و به تکامل رسیده است .سرلشکر سلامی  تاکید کرد: امروز شاهد اجرای تمرین قدرتمندانه ای از نیروی هوافضای سپاه بودیم که این بخش از سیاست دفاعی در میدانی رزمایشی مورد ارزیابی قرار گیرد تا در مواقعی که اقتضا کند؛ در شرایط واقعی تکرار شود.
این در حالی است که شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز به نقل از منابع امنیتی می‌گوید در جریان رزمایش موشکی ایران، یکی از موشک‌های بالستیک در ۱۰۰مایلی ناو یو‌اس‌اس نیمیتز در اقیانوس هند فرود آمده است. سپاه برد موشک‌ها را ۱۸۰۰ کیلومتر عنوان کرده است.
یکی از این منابع به فاکس نیوز گفته است: «ما انتظار این را داشتیم که موشکی در آب‌های اطراف ناو شلیک شود اما نگران فاصله فرود موشک با ناو بودیم.»
فاکس نیوز هم‌چنین از فرود موشک دیگری در ۲۰ مایلی یک کشتی تجاری در اقیانوس خبر داد.
ناو هواپیمابر نیمیتز اواخر سپتامبر گذشته برای کنترل امنیت آب‌های خلیج فارس به منطقه اعزام شد. چند ناوچه و یک ناوشکن رزمناو “یو‌اس‌اس نیمیتز” را در این ماموریت نیروی دریایی آمریکا همراهی می‌کنند که  حامل موشک‌های هدایت شونده هستند.در آخرین روز دسامبر، سرپرست وزارت دفاع آمریکا خبر داد که ناو و ناوگروه همراه آن از خاورمیانه خارج می‌شوند و این در حالی بود که یک روز قبل از آن، بمب‌افکن‌های “ب۵۲” آمریکایی به منطقه گسیل شده بودند.
موشک‌ها ابزار تولید قدرت ایران هستند
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه از مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۵ به عنوان تمرین ناکارآمد سازی نقاط قوت دشمن در بخش های دریایی یاد کرد و گفت : موشک‌ها ابزار تولید قدرت و امنیت برای ملت ایران هستند.
سردار  امیرعلی حاجی‌زاده با اشاره به مراحل مختلف این رزمایش و بیان اینکه دو نوع تهدید متصور را پیش رو داریم گفت: اگر دشمنانمان روزی بخواهند شیطنت کنند یک بخش استفاده از پایگاه‌های ثابت و زمینی است که در مرحله اول رزمایش با ترکیبی از استفاده پهپادها و موشک‌های زمین به زمین مقابله با آنها تمرین شد؛ تهدید دوم نیز جنبه دریایی دارد که مقابله با ناوگان متخاصم  دشمن فرضی در مرحله نهایی این رزمایش به خوبی انجام شد. وی با بیان اینکه در گذشته تا محدوده ۳۰۰ کیلومتری در  خلیج فارس این اقدام صورت گرفته بود اظهار کرد :امروز هدف ما انهدام ناوگان دشمن در شمال اقیانوس هند و در فاصله هزار و ۸۰۰ کیلومتری بود که موشک های بالستیک به سمت این منطقه روانه شد و اهداف را منهدم کرد. در صورتی که دشمنان ما در شعاع 2 هزار کیلومتری ناکارآمد شوند ،در واقع با ناکارآمدی قطعی مواجه  و توان شلیک موشک های کروز را نداشته و دیگر  هواپیمایی نمی‌تواند  از روی این ناوها بلند شود.
سردار حاجی زاده با تاکید بر اینکه روند ارتقای توان موشکی جمهوری اسلامی را باید از اعتراف دشمن به این توان بازدارنده شنید گفت: همین که دشمنان ما روی مسئله موشکی متمرکز شده‌اند و دائماً در این خصوص ابراز نگرانی کرده و از محدود کردن آن سخن می‌گویند به دلیل قدرتی است که وجود داشته و روز به روز در حال رشد است.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه پیش از انقلاب به هیچ عنوان توان موشکی زمین به زمین نداشتیم و این توانمندی ها تنها مختص قدرت ها بود ،اظهار کرد: موشک ها ابزار تولید قدرت و امنیت برای ملت شریف ایران هستند و امروز به فضل الهی از ایده تا محصول همه ایرانی می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *