اخبار متناقض درباره زمان دستگیری عماد شرقی، شهروند ایرانی-آمریکایی

By | ۱۳۹۹-۱۰-۲۹

دستگیری چهارمین شهروند دوتابعیتی “ایرانی-آمریکایی” می‌تواند بر تلاش‌های دیپلماتیک دولت بایدن سایه بیافکند. عماد شرقی به اتهام “جاسوسی” دستگیر و به ده سال زندان محکوم شده است. ماموران پاسپورت همسر او را نیز ضبط کرده‌اند.

عماد شرقی

خانواده عماد شرقی اعلام کرده‌اند که از سلامت و امنیت جانی او بی‌اطلاع هستند. افزون بر آن گفته می‌شود که هیچ خبری درباره محل زندان او به اطلاع خانواده‌اش نرسیده است.

شبکه خبری ان‌بی‌سی با انتشار گزارشی نکات بیشتری پیرامون دستگیری عماد شرقی، مسئول بخش بین‌الملل “هولدینگ سرآوا” منتشر کرده است.

رسانه‌های ایران پیش از این خبر داده بودند که “عماد شرقی روز ششم دسامبر به هنگام خروج غیر قانونی از مرزهای غربی این کشور دستگیر شده است”. گفته می‌شود پاسپورت او و همچنین پاسپورت همسرش توسط ماموران ضبط شده است.

این در حالی است که شبکه خبری ان‌بی‌سی به نقل از خانواده او نوشته است که عماد شرقی روز ۳۰ نوامبر در آذربایجان غربی دستگیر شده است.

همین منبع خبری اعلام کرده است که دستگیری عماد شرقی می‌تواند به تلاش‌های دیپلماتیک دولت بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌ای آسیب برساند.

ان‌بی‌سی در ادامه گزارش خود از واشنگتن نوشته است که دستگیری عماد شرقی تنها چند هفته پس از برگزاری انتخابات آمریکا و سه روز پس از کشته شدن محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای ایران، صورت گرفته است.

سیامک و باقر نمازیسیامک و باقر نمازی

عماد شرقی چهارمین شهروند دوتابعیتی “ایرانی-آمریکایی” است که توسط مقامات ایران زندانی شده است.

خانواده عماد شرقی بیش از شش هفته است که از او بی‌اطلاع هستند. آن‌ها با انتشار بیانیه‌ای نسبت به محل زندان او نیز ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند.

خانواده شرقی در این بیانیه نوشته‌اند که از منظر احتیاط و برای آنکه خطری متوجه جان و سلامت او نشود، تا کنون از اظهار نظر علنی درباره وضعیت او خودداری ورزیده‌اند.

در این گزارش آمده است که عماد شرقی، پس از سیامک نمازی، باقر نمازی و مراد طاهباز، چهارمین فردی است که از سوی مقامات ایران زندانی شده‌اند.

باید یادآور شد که باقر نمازی، پدر سیامک نمازی، به دلایل پزشکی از زندان آزاد شده، اما همچنان از خروج از کشور منع شده و تحت کنترل نیروهای امنیتی ایران قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *