علی خامنه‌ای: جمهوری اسلامی مصداق «اسلام سیاسی» است

By | ۱۳۹۹-۱۲-۲۱

«تولید سلاح تنها برای ترساندن دشمن است، جمهوری اسلامی با دنیا سر ناسازگاری ندارد»

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی به مناسبت بعثت پیامبر اسلام، با مقایسه حکومت ایران با شرایط دوران پیامبر اسلام، جمهوری اسلامی را مصداق «اسلام سیاسی» دانست.

رهبر جمهوری اسلامی در این باره گفت که قرآن نیز موید اسلام سیاسی است. او گفت منظور از اسلام سیاسی، همین اسلامی است که توانسته با تشکیل حکومت نظام‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و غیره را به وجود بیاورد و یک هویت دینی برای یک ملت ایجاد بکند. وی تأکید کرد نباید اسلام را به اجرای احکام دینی و شریعت فروکاست.

خامنه‌ای گفت که حکمرانی دینی مسئولت پیامبران است و گاهی خود پیامبران حاکمیت را در دست می‌گیرند و گاهی نیز به دیگران تفویض می‌کنند و کسانی را برای حکومت برمی‌گزینند.

وی در ادامه گفت که روح‌الله خمینی با تشکیل جمهوری اسلامی، همان کاری را انجام داده که پیش‌تر پیامبران انجام داده‌اند. او اظهار داشت: «امام بزرگوار توانست همان خط بعثت را که در طول زمان کم‌رنگ بود، پررنگ کند و جامعیت اسلام را در عمل نشان بدهد و نشان بدهد که اسلام یک دین جامع است.»

او در ادامه با اشاره به اینکه تولید سلاح تنها برای ترساندن دشمن است، مدعی شد که جمهوری اسلامی با دنیا سر ناسازگاری ندارد.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که رهبر جمهوری اسلامی بارها از تریبون‌های عمومی، اسرائیل را تهدید به نابودی و با لحنی تند درباره برخی دیگر کشورها اظهارنظر کرده است.

علی خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانش گفت: «گروهی از این روشنفکرنماها عنوان «دگراندیش» را در مقابل جمهوری اسلامی قرار دادند، من گفتم این مسئله ما نیست، ما با اندیشه شما کاری نداریم؛ دشمنی نباید بکنید.»

برخلاف ادعای رهبر جمهوری اسلامی، مبنی بر اینکه با اندیشه مخالفان کاری ندارد، تعداد زیادی از منتقدان و مخالفان سیاست‌های او و نظام جمهوری اسلامی صرفا به دلیل «دگراندیش» بودن به قتل رسیده‌اند. در حال حاضر نیزعده زیادی با اتهاماتی نظیر «توهین به رهبری»، «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به مقدسات» در زندان هستند.

علی خامنه‌ای به مسئله سوریه و عراق نیز پرداخت. او با ادعای اینکه حضور جمهوری اسلامی در این کشورها مستشاری است، گفت آمریکایی‌ها باید عراق و سوریه را تخلیه کنند. وی همچنین ضمن اشاره به مسئله یمن و با حمله به عربستان سعودی گفت: «۶ سال است همدست عرب آمریکا، یمن را آماج حمله و بمباران قرار می‌دهد، اما کافی است یمنی‌ها جواب دهند. همه آنها حتی سازمان ملل هم محکوم می‌کند، این کار سازمان ملل حتی از آمریکا هم زشت‌تر است.»

گزارش‌های متعددی از حضور نیروهای نظامی جمهوری اسلامی و گردان‌های زینبیون و فاطمیون که منتسب به سپاه قدس هستند، در سوریه منتشر شده است. مقام‌های جمهوری اسلامی همچنین تایید کرده‌اند که تأمین‌کننده هزینه نیروهای نیابتی در عراق، سوریه، یمن و لبنان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *