«سردار پاسدار دکترمهندس» سعید محمد؛ پاسدارِ «مال‌ساز جبهه حق»: شریک دزد و رفیق قافله!

By | ۱۳۹۹-۱۲-۲۲

-دستگاه‌های تبلیغاتی حکومت تلاش می‌کنند سعید محمد را برای ذوب‌شدگان در ولایت و مکتبی‌ها تجلّی خصوصیاتی معرفی کنند که علی خامنه‌ای انتظار دارد: جوان و حزب‌اللهی! این «سردارپاسداردکترمهندس» عینک آفتابی می‌زند و ریش کوتاه‌تر و چهره‌ای کمتر نخراشیده از پدران پاسدار خود دارد!
– اصلاح‌طلبان در حالی برای بالاکشیدن گزینه‌های انتخاباتی خود به نظامی شدن فضای سیاسی با قدرت گرفتن پاسداران هشدار می‌دهند که خود در پدید آوردن این وضعیت نقش داشته‌اند! جریان اصلاحات و اصلاح‌طلبان بودند که از یک اسلامیست مکتبی و آدمکش مانند قاسم سلیمانی «سردار ملی» ساختند. نمایندگان آنها بودند که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی لباس پاسداری پوشیدند تا به درستی بگویند فرقی با آنها ندارند!
– قرارگاه «خاتم الانبیاء» سپاه به فرماندهی سعید محمد آبان ۹۹ یک توافق ۲۰ هزار میلیارد تومانی با گروه مالی «گردشگری» برای توسعه مجتمع فولاد بناب امضا کرد. ریاست گروه «گردشگری» کسی نیست جز مهدی جهانگیری برادر اسحاق جهانگیری!

سعید محمد

بعد از سردار پاسدار حسین دهقانی پوده معروف به حسین دهقان مشاور نظامی و دفاعی علی خامنه‌ای و وزیر پیشین دفاع جمهوری اسلامی، سعید محمد فرمانده مستعفی قرارگاه «خاتم‌الانبیاء» دومین سردار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که اونیفورم از تن در آورده و کت و شلوار پوشیده و شتابان نامزدی رسمی خود را جهت انتخابات ریاست جمهوری اسلامی خرداد ۱۴۰۰ اعلام کرده است.

اگر حسین دهقان به واسطه تدریس در دانشگاه «امام حسین» سپاه پاسداران خود را نه فقط نظامی بلکه «دانشگاهی» هم می‌داند سعید محمد نیز به خاطر پست‌هایی که در «بنیاد تعاون سپاه»، گروه عمرانی «سپاسد» و قرارگاه «خاتم‌الانبیاء» داشته، خود را عوام‌فریبانه «کارگر» می‌داند!

سعید محمد که طرفدارانش او را هم «سردار» و هم «دکتر» و «مهندس» می‌دانند از مهرماه سال ۱۳۹۷ به عنوان فرمانده قرارگاه «خاتم الانبیاء» منصوب شد و پس از آنکه برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی استعفا داد، بی‌درنگ با حکمی از سوی حسین سلامی به عنوان مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد!

او در متن استعفای خود نوشت «از آنجا که احتمال دارد به دلیل حضور اینجانب در فضای انتخاباتی شائبه‌هایی متوجه نهاد مقدس سپاه شود در راستای صیانت از سپاه و قرارگاه انقلابی- جهادی خاتم‌الانبیاء، از سمت خود استعفاء می‌دهم.»

سعید محمد فرمانده پیشین قرارگاه »خاتم‌الانبیاء» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تبلیغات انتخاباتی خود گاف داد: از او تصویری منشتر شده که دست روی نقشه سوریه گذاشته و گفته: «دوباره می‌سازمت وطن»!

سعید محمد که خیلی زود در شبکه‌های اجتماعی، پس از احمدی‌نژاد (رجایی دوم) به «رجایی سوم» معروف شده، حضورش در انتخابات را کاملا مکتبی و «بسیجی‌وار» در یک ویدئو که در مشهد داخل «حرم امام هشتم» شیعیان ضبط شده اعلام کرد.

کدام راه سخت؟! رد شدن از صافی شورای نگهبان و تأیید صلاحیت توسط این نهاد انتصابی و همچنین اطلاعات سپاه یا رقابت با دیگر پاسداران در  انتخابات استصوابی که شرکت‌کنندگان درواقع به منصوب‌شدگان ولی فقیه و شورای نگهبانش رأی می‌دهند؟!

مدت‌ زیادی بود که از سعید محمد به عنوان گزینه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انتخابات استصوابی رژیم نام برده می‌شد به ویژه آنکه با افزایش مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها علی خامنه‌ای دائم در سخنرانی‌های خود اصرار داشت علاج مشکلات  سپردن مدیریت کشور به دست «جوانان مؤمن و حزب‌اللهی» است! خصوصیاتی که با تبلیغ رسانه‌های نزدیک به بیت خامنه‌ای و سپاه در نگاه حزب‌اللهی‌ها و ذوب‌شدگان در ولایت تجلّی کسی نیست جز امثال سعید محمد که اتفاقاً طرفدارانش او را در مقایسه با دیگر رقبای انتخاباتی «مدرن‌تر» می‌دانند چون تحصیلکرده‌ی عمران در دانشگاه «تربیت مدرس» است! شاید هم به خاطر زدن عینک آفتابی و ریشی که کمی کوتاه‌تر از بقیه سرداران است! و یا چهره‌ی نسبتا خندانی که دست‌کم نسل اولی‌‌های سپاه با چهره‌های نتراشیده و نخراشیده که پست و مقام‌های حکومتی را قبضه کرده‌اند همواره از آن بی‌بهره‌ بوده‌اند!

سعید محمد رقیب محمدباقر قالیباف

ولی برخلاف طرفداران دو آتشه‌ی سعید محمد که روی «پاکدستی» او و تیم وی مانور می‌دهند (موضوعی که در جمهوری اسلامی امکان ندارد زیرا نمی‌توانید پاکدست باشید و به مقامات بالای نظامی و غیرنظامی در این رژیم برسید!) از لایه‌های منتقد درون نظام که زیر بیرق «عدالتخواه» سینه می‌زنند و از «کیان انقلاب» و «اسلام» پاسداری می‌‌کنند و به قول خودشان فساد «یقه‌سفیدها» و ویژه‌خواران را افشا می‌کنند، سرنخ‌های جدیدی درباره سعید محمد به بیرون درز کرده است.

سیدمهدی صدرالساداتی داماد محمدرضا مدرسی عضو شورای نگهبان که اسناد زیادی از مفاسد اقتصادی دانه‌درشت‌های نظام مثل علی شمخانی و محمدباقر قالیباف و دیگران را در سال‌‌های اخیر منتشر کرده است حضور سعید محمد به عنوان عضو رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به پرسش کشیده است.

او در کانال تلگرام خود نوشته «تیمی در قسمت اقتصادی سپاه دو سال قبل [سال ۱۳۹۷] با لو دادن فساد تیم عیسی شریفی (قائم مقام آقای قالیباف) در هولدینگ یاس و حذف آنها به قدرت رسیدند و مهره اصلی خود سعید محمد که مسئول ساختن پروژه اطلس مال نیاوران بود را به ریاست قرارگاه خاتم رساندند! ایده بسیار ساده است: حالا که دیدند قائم مقام قالیباف را کنار زدند، با خود گفتند چرا خود قالیباف را در ریاست جمهوری کنار نزنند؟»

صدرالساداتی ادامه داده، «با اینکه این تیم، پرسنل رسمی سپاه هستند و نباید وارد انتخابات شوند و با اینکه سابقه زیادی جز مال‌سازی و دو سال ریاست بر یک بنگاه پیمانکار اقتصادی ندارند، باز در ریاست جمهوری ورود پیدا کردند و با نفوذ خود یک هیاهویی در عرصه سیاست و همچنین در کانال‌های مجازی خود درست کردند که ما هم هستیم و اگر احیاناً شورای نگهبان ایشان را تأیید صلاحیت کند، مشخص می‌شود که این تیم در سطوح بالای نظام نفوذ دارد یا دست‌کم آنها را قانع کرده است! و اگر تأیید نشد هم با محبوبیتی که درست کرده‌اند یک وزارتی می‌گیرند…»

صدرالساداتی که به کنایه از هشتک «#مالساز_جبهه_حق» در مورد سعید محمد استفاده کرده می‌نویسد: «بنده تازه برای اولین بار صدای آقای محمد را شنیدم که دو جمله با مردم حرف می‌زند…»

«سردارپاسداردکترمهندس» سعید محمد در مصاحبه‌ای گفته بود «آنقدر پول در کشور داریم که نیازی به پول خارجی نباشد… اگر تولید در ایران بالا برود این آمریکایی‌ها هستند که برای مذاکره با ایران باید خواهش و التماس کنند.» او همچنین مدعیست که اگر «در بعضی حوزه‌ها پیشرفت کنیم» «می‌توانیم تحریم کننده دنیا باشیم نه دنیا تحریم کننده ما»! منتقدانش او را نسخه‌ی به‌روز‌شده‌ی سعید جلیلی می‌دانند.

در آبان ۱۳۹۹ قرارگاه «خاتم الانبیاء» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهی سعید محمد یک توافق ۲۰ هزار میلیارد تومانی با گروه مالی «گردشگری» برای توسعه مجتمع فولاد بناب امضا کرد. ریاست گروه «گردشگری» نیز بر عهده کسی جز مهدی جهانگیری برادر اسحاق جهانگیری معاون حسن رحانی و عضو «حلقه کرمان» نیست که از اَبَرمفسدین اقتصادی به شمار می‌رود.

مهرماه سال ۱۳۹۶ مهدی جهانگیری توسط سپاه کرمان بازداشت شد. سردار ابوحمزه فرمانده سپاه «ثارالله» کرمان آن زمان گفت «علت بازداشت اخلال در مسائل مالی کشور، کسب درآمد نامشروع و خروج ارز از کشور است.» برای آزادی موقت مهدی جهانگیری وثیقه ۶ هزار میلیارد تومانی تعیین شد اما با وساطت قاسم سلیمانی به هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد. دو برادر جهانگیری از زمانی که جوانان ایران را در جبهه‌های جنگ با عراق به کشتن می‌دادند، دوست و همرزم سلیمانی بودند. از همین رو نیز یک برادر معاون اول حسن روحانی است و برادر دیگر با وجود پرونده اقتصادی و متهم بودن می‌تواند همچنان با نهادهای وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قراردادهای کلان ببندد!

امضاء تفاهم‌نامه میان قرارگاه «خاتم‌الانبیاء» سپاه و گروه مالی «گردشگری» با حضور سعید محمد و مهدی جهانگیری

همکاری مهدی جهانگیری و سعید محمد چیزی نیست جز در هم تنیدگی فساد و رانت در جمهوری اسلامی و شراکت اصلاح‌طلبان و سپاه در غارت منابع کشور: «شریک دزد و رفیق قافله». در عین حال اما اصلاح‌طلبان بدون آنکه در مورد زد و بندهای اقتصادی باندهای نظام چیزی بگویند موجی از تبلیغات علیه کاندیداتوری نظامی‌ها به راه انداختند و نسبت به «پادگانی شدن» کشور هشدار می‌دهند.

قرارداد سپاه پاسداران با گروه «گردشگری» آنقدر مشکوک است که وبسایت «بولتن نیوز» نزدیک به امنیتی‌ها نوشت «قرارگاه سازندگی سپاه، وارد معامله با شرکتی شده که در راس آن، فردی با آن سابقه منفی حضور دارد. آیا همانطور که سردار سعید محمد گفته این یک موضوع کوچک است؟ به نظر نمی‌رسد این موضوع، چیز کمی باشد و گویا احمالی [اهمالی] صورت گرفته. باید پرسید آیا سردار محمد حاضر بود در مورد دارایی شخصی خود با فردی که در بهترین حالت، ابهامات مالی سنگینی در موردش مطرح است، اینگونه وارد معامله شود؟ ما که اینطور فکر نمی‌کنیم.»

اینهمه در حالیست که برای «سردارپاسداردکترمهندس» سعید محمد تبلیغات گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده و اغلب حامیان وی نیز مریدان قاسم سلیمانی «جلاد سوریه» هستند که در دی‌ماه ۹۸ در حمله پهپادی آمریکا در بغداد کشته شد.

پوسترهای زیادی از سعید محمد طراحی شده که وی را در کنار قاسم سلیمانی و محسن فخری‌زاده نشان می‌دهند و او را ادامه‌دهنده راه‌ آنها در عرصه مدیریت و اقتصاد و کشورداری معرفی می‌‌کنند! همچنین تلاش زیادی می‌شود تا دست‌کم احساسات معنوی ولایتمداران و مکتبی‌های سنتی را نسبت به وی به غلیان در بیاورند تا «سردارپاسداردکترمهندس» را به عنوان منجی «اقتصادی» و یک «عملگرا» در «جبهه حق» باور کنند.

در این میان، اصلاح‌طلبان در حالی برای بالاکشیدن گزینه‌های انتخاباتی خود به نظامی شدن فضای سیاسی با قدرت گرفتن پاسداران هشدار می‌دهند که خود در پدید آوردن این وضعیت نقش داشته‌اند! جریان اصلاحات و اصلاح‌طلبان بودند که از یک اسلامیست مکتبی و آدمکش مانند قاسم سلیمانی «سردار ملی» ساختند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در لباس پاسداری؛ ۲۱ فروردین ۱۳۹۸

نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی بودند که در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از قرار گرفتن این نهاد موازی و نامتعارف در فهرست سازمان‌های تروریستی توسط آمریکا، لباس پاسداری پوشیده و در صحن علنی مجلس اسلامی حاضر شدند تا بگویند آنها نیز که غیرنظامی هستند به درستی فرقی با پاسداران ندارند.

از سوی دیگر، مخالفان نظام جمهوری اسلامی معتقدند رقابت سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تکیه زدن بر کرسی ریاست دولت سیزدهم، ضربه به ساختار جمهوری اسلامی می‌زند و اصلی‌ترین باندهای مافیایی نظام را بر سر منافع و «سفره انقلاب» به جان هم می‌اندازد.
کیهان چاپ لندن:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *