محمدمهدی تندگویان, معاون وزیر ورزش: سایت‌های همسریابی باعث فروپاشی زندگی‌ها شده‌اند

By | ۱۴۰۰-۰۴-۲۷

چند روز پس از رونمایی از اپلیکیشن رسمی همسریابی با نام «همدم» توسط رئیس مجلس ایران، معاون وزارت ورزش گفته است خروجی سایت‌های همسریابی تاکنون مثبت نبوده و بیشتر منجر به « ازدواج موقت و ناپایدار و فروپاشی زندگی‌» شده و «خیلی از متاهلان با پرداخت مبالغی خود را در این سایت‌ها مجرد معرفی می‌کنند».

محمدمهدی تندگویان روز شنبه، ۲۶ تیر به خبرگزاری ایسنا، گفته است باید «تمام ارتباطات» درون سایت‌های همسریابی رصد شوند تا از «ازدواج‌های موقت و دوستی‌» بین مردان و زنان متقاضی جلوگیری شود.

روز ۲۱ تیرماه امسال اپلیکیشن همسریابی «همدم» توسط موسسه تبیان راه‌اندازی شد. موسسه تبیان توسط کمیل خجسته اداره می‌شود. کمیل خجسته، پسر برادر منصوره خجسته، همسر رهبر جمهوری اسلامی است و از آبان سال ۹۷ مدیرعامل این موسسه شده است.

محمود گلزاری، مشاور پروژه اپلیکیشن «همدم» در مراسم رونمایی از این پروژه از وجود ۷۰۰ سایت غیرقانونی همسریابی در کشور خبر داد.

در سال‌های گذشته برخی نهادهای مذهبی اقدام به راه‌اندازی سایت‌های همسریابی کرده‌ بودند که فعالیت آنها جنجال‌برانگیز شده بود.

در سال‌های اخیر با توجه به کاهش تمایل جوانان ایرانی به ازدواج و تاکید رهبر جمهوری اسلامی بر افزایش جمعیت کشور به ۱۵۰ میلیون نفر، مسئولان حکومت برنامه‌های مختلفی برای تشویق و وادار کردن جوانان به ازدواج طراحی کرده‌اند که تاکنون موفقیت خاصی نداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *