عبور آمار رسمی جان‎باختگان روزانه کرونا در شهر تهران از ۲۱۶ نفر: وضعیت مشهد و آبادان فوق بحرانی است

By | ۱۴۰۰-۰۵-۳۰

درحالی که وضعیت ابتلا و مرگ و میر کرونا به ویژه در خراسان رضوی، اصفهان، مازندران، کرمان، ، فارس، آذربایجان غربی و خوزستان به گفته مقام‌های مسئول فوق بحرانی است، مدیرعامل بهشت زهرا گفت که با  ۲/۵ برابر شدن فوتی‌ها، آمار رسمی جان‌باختگان روزانه کرونا در «شهر تهران» به بیش از ۲۱۶ نفر رسیده و  رییس نظام پزشکی مشهد اعلام کرد وضعیت مشهد همچنان بحرانی و وخیم است.

سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا، از ۲ تا ۲/۵ برابر شدن جان‌باختگان روزانه کرونا در پایتخت نسبت به ماه گذشته و افزایش جان‌باختگان کرونا در شهر تهران به بیش از ۲۱۶ نفر خبر داد.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا گفت که فوت ۲۱۶ بیمار کرونا در تهران طی یک روز را تجربه نکرده بودیم حتی در دوران جنگ نیز بی‌سابقه است.

سعید خال افزود درحالی که یک ماه پیش جان‌باختگان روزانه کرونا در شهر تهران زیر صد نفر بود اکنون شمار جان‌باختگان ۲ تا ۲/۵ برابر شده است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا افزود که بر اساس اعلام وزارت بهداشت حدود ۴۰ درصد جانباختگان کرونا مربوط به شهر تهران است و شمار جانباختگان روزانه کرونا و غیرکرونا در «شهر تهران» از دستکم ۴۰۰ نفر در روز نیز عبور کرده است

او اضافه کرد که در موج پنجم کرونا و با غالب شدن گونه دلتای این ویروس، شاهد جان باختن افراد در همه گروهای سنی از جمله جوانان و حتی کودکان هستیم.

سعید خال همچنین درباره قیمت قبر و ارائه قبر رایگان در بهشت زهرا، گفت که ارزان‌ترین قبر در بهشت زهرا رایگان است بدین معنا که اگر خانواده‌ای اعلام کند قادر به خرید قبر نیست، سند یک طبقه از قبر سه طبقه به صورت رایگان به آن‌ها واگذار می‌شود و طبقات دیگر قبر را هر کدام حدود ۲/۵میلیون تومان به آن‌ها فروخته می‌شود، یعنی یک قبر سه طبقه پنج میلیون تومان فروخته می‌شود.

همزمان علی بیرجندی‌نژاد، رییس نظام پزشکی مشهد، با اشاره به آمار بالای مبتلایان و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در این شهر، گفت: وضعیت مشهد بحرانی و وخیم است و هم‌اکنون خانواده‌ای را در این شهر سراغ نداریم که تعدادی از افراد خانواده مبتلا نشده و یا جان‌شان را در اثر کرونا از دست نداده باشند.

رییس نظام پزشکی مشهد به تعداد جان‌باختگان روزانه کرونا در مشهد اشاره نکرد اما این تعداد را بسیار بالا عنوان کرد و افزود که شاهد کاهش سن متوفیان ناشی از این ویروس در این شهر هستیم.

رییس نظام پزشکی مشهد، تاکید کرد که آمار ایران در مقایسه با آمار جهانی از نظر میزان مرگ‌ومیر و ابتلا فاصله قابل توجه‌ای دارد و در شرایط بسیار نامطلوبی نسبت به سایر کشورهای جهان به سر می‌بریم، آمار‌های ما به لحاظ ابتلا و مرگ‌و‌میر به علت کرونا در صدر آمار جهانی قرار دارد

بیرجندی‌نژاد مهم‌ترین اقدامی که برای کنترل کرونا انجام واکسیناسیون فوری و همگانی بود و بسیاری از کشورها با انجام واکسیناسیون فوری به شرایط عادی زندگی خود بازگشتند ولی متاسفانه ایران در این زمینه اصلا شرایط قابل قبولی را ندارد.

از سوی دیگر جواد آقازاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌ غربی، از وخیم شدن وضعیت این استان  خبر داد و با بیان اینکه تخت خالی برای بیماران کرونا در استان وجود ندارد، نسبت به شرایط بحرانی این استان هشدار داد. او گفت:  تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی، بخش‌های مراقبت‌ ویژه و بیماران نیازمند ونتیلاتور به صورت پرشتابی در حال افزایش است

 علاوه بر این وضعیت در بسیاری از استان‌های ایران از جمله در مازندران، کرمان، اصفهان، فارس و به ویژه در جنوب غرب خوزستان بیش از پیش بحرانی است.

مهدی مهدی کریمی، معاون دانشکده علوم پزشکی آبادان، نیز روز پنج‌شنبه با اشاره به کمبود شدید کادر درمان و حجم زیاد بیماران کرونا، گفت: ظرفیت بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان تکمیل شده، در حال حاضر هیچ چیزی نداریم و در این موج کرونا از مرز بحران صد درصدی عبور کرده‌ایم و در شرایط جنگی قرار داریم.

شکرالله سلمان‌زاده، رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز گفت که دیگر نمی‌گوییم فاجعه نزدیک است و امروز باید بگوییم در اوج بحران و در دل فاجعه کرونایی قرار داریم اما باز هم می‌بینیم که هیچ همراهی خاصی انجام نمی‌شود.
ایران اینترنشنال:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *