بیانیه مشترک دو سندیکای بزرگ ایران در اعتراض به بازداشت معلمان

By | ۱۴۰۰-۰۷-۰۷

در این بیانیه «پرونده سازی، اخراج، تهدید، ارعاب و بازداشت و زندانی کردن معلمان» به شدت محکوم شده است

دو سندیکای بزرگ کارگری در ایران، سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه و سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، روز سه‌شنبه در یک بیانیه مشترک به صدور «احکام ظالمانه» علیه معلمان و بازداشت آنها اعتراض کرده و خواستار آزادی بی‌قید و شرط معلمان دربند شدند.

در این بیانیه با اشاره به بازداشت عزیز قاسم‌زاده عضو کانون صنفی معلمان گیلان و چهارده معلم دیگر آمده است: «با توجه به افزایش سرسام‌آور تورم و گرانی‌ در دو سال گذشته، متاسفانه وضعیت معیشت معلمان نیز مانند کارگران و مزدبگیران و دیگر اقشار جامعه بسیار اسف‌بارتر شده است و معلمان هم قدرت خریدشان هر روز نسبت به گذشته کمتر و کمتر می‌شود.»

عزیز قاسم‌زاده روز یکشنبه، یک روز پس از تجمع سراسری معلمان، بازداشت شد.

بر اساس این بیانیه، که نسخه‌ای از آن در وبسایت سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر) منتشر شده است، محمد ارکیان، نصرت بهشتی، حسن حسینخانی، هاشم خواستار، محمدرضا رمضان زاده، محمد حسین سپهری، اسماعیل عبدی، معصومه عسکری، غلامرضا غلامی، ناهید فتحعلیان، مهدی فتحی، زینب همرنگ، یعقوب یزدانی، حجت‌الله رافعی از دیگر فعالان صنفی معلمان هستند که بازداشت شده‌اند.

این دو سندیکای بزرگ کارگری در بیانیه مشترک خود «پرونده سازی، اخراج، تهدید، ارعاب و بازداشت و زندانی کردن معلمان» را به شدت محکوم کرده و خواهان «لغو تمامی احکام ظالمانه» و «آزادی بی‌قید و شرط» تمامی معلمان در بند و دیگر زندانیانی شده‌اند که برای داشتن معیشت بهتر و برخورداری از یک زندگی شایسته زندانی شده‌اند.

به دنبال تشدید وضعیت بد اقتصادی در ایران، اعتراضات و اعتصابات کارگری در ماه‌های در بخش‌های مختلف گسترش یافته و شماری از کارگران و فعالان صنفی مختلف بازداشت شده‌اند.

مسئولان جمهوری اسلامی عمدتا تحریم‌ها را دلیل عمده وضعیت نابسامان اقتصاد کشور معرفی می‌کنند، در حالی که منتقدان نقش فساد گسترده و سوء مدیریت را بیشتر از تحریم‌ها می‌دانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *