جنایت بی‌سابقه و مخوف در محله ابوسعید تهران

By | ۱۴۰۰-۰۹-۱۸

پلیس ایران موفق به دستگیری مردی مسافربری شد که دختران فراری را شکار می‌کرد. او یک زن ۳۰ ساله را به قتل رسانده بود و دو زن دیگر را به مدت ۸ ماه و ۳ سال در خانه‌اش با دست و پا و دهانی بسته حبس کرده بود.

ساکنان خیابانی در محله ابوسعید تهران روز ۱۵ آذرماه (۶ دسامبر) در تماس با پلیس ۱۱۰ اطلاع دادند که بویی نامطبوع از خانه همسایه طبقه دوم به مشام می‌رسد. با رسیدن پلیس به محل مورد نظر از داخل خانه صدای کمک‌خواهی زنانی را شنیده می‌شود.

به گزارش رسانه‌های ایران، در پی آن مأموران کلانتری با حکم قاضی کشیک وارد خانه می‌شوند و با دختری جوان با دست و پای بسته روبه‌رو می‌شوند. دختر دیگری نیز با دست و پای بسته در یکی از کمدهای خانه پیدا می‌شود. یکی از دختران به مدت هشت ماه و دیگری به مدت سه سال در این خانه حبس بوده‌اند.

این دختران می‌گویند که آن‌ها سه نفر بوده‌اند که مرد صاحبخانه سومین زن را کشته و جسدش را در کمد دیواری یکی از خانه‌ها مخفی کرده است. با بیرون آوردن این جسد مشخص می‌شود که داخل ۲۴ نایلون پیچیده شده و ضربه‌هایی سخت به سر و قفسه سینه مقتول اصابت کرده بود.

نخست خواهر متهم به هنگام ورود به خانه شناسایی و دستگیر می‌شود و متهم اصلی هم که سعید نام داشته است، در حوالی خانه‌اش دستگیر می‌شود. او در ابتدا مدعی می‌شود که چندین ماه است خانه خواهرش نیامده و کسی را نیز به قتل نرسانده است و دختران نجات‌یافته دروغ می‌گویند.

بازبینی دوربین‌های مغازه‌های اطراف خانه نشان دادند که متهم دروغ می‌گوید. او سپس در بازجویی‌هایش در اداره دهم پلیس آگاهی تهران به قتل زن جوان اعتراف کرد و در شعبه دوم دادسرای جنایی تهران به شرح این جنایت پرداخت.

به گفته محمد وهابی، بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی تهران، متهم سعید روز پس از دستگیری در جریان تحقیقات پلیس ادعاهای جدید مطرح می‌کند. او می‌گوید “من قاتل زن جوان نیستم. دختری که هشت ماه بود او را در کمد خانه نگه‌داشته بودم، وقتی فهمید زن جوانی را با خودم به خانه آورده‌ام، نسبت به حضور او اعتراض کرد. همین باعث شد از من کینه به دل بگیرد و آن زن جوان را بعد از مدتی در مقابل چشمانم به قتل برساند”.

در پی رویارویی دختر جوان و خواهر متهم سعید مشخص شد که متهم دروغ می‌گوید. خواهرش گفت: «من هشت سال بود آنجا را اجاره کرده و هر سال اجاره را تمدید می‌کردم. خودم شاهد بودم آن زن جوان قصد فرار از خانه را داشت که با برادرم درگیر شد. دعوایشان بالا گرفت. برادرم پیچ گوشتی را از من گرفت و به او ضربه‌هایی زد که باعث مرگ وی شد و خودش هم جسد او را در کمد جاسازی کرد.»

آشنایی با سعید و سه سال زندگی در یک کمد

دختر نجات‌یافته گفت که شاهد قتل زن جوان دیگر توسط سعید بوده است. او در حالی که هنوز وحشت اسارت در چهره‌اش موج می‌زد و زندگی در خانه وحشت برایش همچون کابوس بوده است گفت: «در این سال‌ها فقط حسرت زندگی گذشته‌ام را خوردم و الان حاضرم با همه سختی‌ها در کنار خانواده‌ام زندگی کنم.»

این دختر جوان می‌گوید “سه سال پیش از خانه‌مان در شهرستان فرارکرده و به میدان راه‌آهن تهران آمدم و فکر می‌کردم با دنیای مستقلی روبه‌رو می‌شوم. در آنجا با سعید آشنا شدم. او برای مهمان‌پذیر‌ها مسافر می‌برد و وقتی فهمید فرار کرده‌ام مرا به خانه خودشان و نزد خواهرش برد”.

او در این خانه با چند زن و دختر جوان دیگری آشنا می‌شود که همگی فراری بودند: «سعید و خواهرش چند روز اول از من پول گرفتند تا جای‌خواب و غذا به من بدهند، اما بعد از آن کار‌های خانه را انجام می‌دادم. سعید در این مدت از من سوءاستفاده کرد. وقتی او و خواهرش از خانه بیرون می‌رفتند، در‌ها را قفل کرده و اجازه خروج به من و بقیه نمی‌دادند و به ماندن در خانه‌وحشت محکوم بودیم. در این مدت در یک کمد زندگی می‌کردم و فقط برای رفتن به سرویس بهداشتی بیرون می‌آمدم حتی غذایم را که نان خشک و آب بود آنجا می‌خوردم.»

دو نفر توانستند فرار کنند

دختر جوان می‌گوید: علاوه بر ما سه زن دیگر هم بودند که دو نفرشان با شکستن شیشه پنجره‌ها و تخریب قفل‌ها توانستند فرار کنند، اما ما گیر افتاده و به‌شدت کتک خوردیم و تا چند روز حتی آب‌وغذا هم به ما نمی‌دادند. یکی را هم شوهرش در این خانه یافت و با خودش برد.

دختر نجات‌یافته در باره زن مقتول می‌گوید که “او زنی۳۰ساله به نام مینا بود. او نیز از خانه فرارکرده و سعید او را به این خانه آورده و اسیرش کرده بود. او چهار ماه قبل خواست فرار کند که با سعید درگیر شد و مرد جوان با ضربه‌های پیچ‌گوشتی او را کشت و تهدیدمان کرد اگر سکوت نکنیم ما را هم مثل او به قتل می‌رساند. ما چهارماه با جسد مینا در این خانه زندگی کردیم”.

اعترافات متهم

سعید ۳۳ ساله متهم به سوء‌استفاده جنسی از زنان جوان فراری و کشتن یکی از قربانیان خود در گفتگو با جام‌جم به تشریح جنایات خود پرداخت.

او در اعترافات خود تمام اظهارات دختر جوان نجات‌یافته را تأیید کرده است. در بازجویی‌ها مشخص شد که او در سال ۹۳ به اتهام قتل شبه‌عمد نیز دستگیر شده و به چهار سال زندان و پرداخت دیه محکوم شده بود.
دویچه وله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *