کرونا؛ اولین مبتلا به اومیکرون در ایران تایید شد

By | ۱۴۰۰-۰۹-۲۸

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد در جلسه اضطراری ستاد کرونا که امروز با حضور بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت برگزار شد، شناسایی یک مورد سویه اومیکرون کرونا در ایران تایید شد.

همزمان محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد اولین مورد ابتلا به اومیکرون، سویه جدید ویروس کرونا، تشخیص قطعی داده شده است. او در مصاحبه با شبکه خبر تلویزیون ایران گفت “مورد شناسایی شده، هموطنی است که به تازگی از یکی از کشورهای همسایه به کشور بازگشته است.”

این مقام وزارت بهداشت همچنین تایید کرد که چند فرد دیگر نیز مشکوک به ابتلا به اومیکرون هستند که تمامی آنها “تحت مراقبت قرار دارند”.

سازمان بهداشت جهانی، اومیکرون را به عنوان “سویه نگران‌کننده” طبقه‌بندی کرده و این باور وجود دارد جهشی که این‌بار در ویروس کرونا رخ داده موجب شده تا انتقال آن بسیار سریع‌تر از نسخه‌های قبلی باشد.

محمد هاشمی سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت ایران می‌گوید در حال بحث بر سر تدوین پروتکل‌های جدید بهداشتی است.

او گفت اعضای جلسه ستاد کرونا به ضرورت استفاده از ماسک، تزریق واکسن بویژه دریافت دز سوم واکسن اعلام شده و رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کردند.

درباره اومیکرون چه می‌دانیم؟

محققان در سراسر جهان در حال گردآوری داده‌های مربوط به سویه اومیکرون هستند. سویه اومیکرون جهش یافته‌ترین سویه ویروس کرونا است که تاکنون کشف شده است.

کارشناسان هنوز نمی‌دانند شیوع وسیع اومیکرون چه تاثیری بر بیمارستان‌ها خواهد داشت اما حتی اگر شدت آن نصف سویه دلتا باشد، شمار قابل‌توجهی در بیمارستان بستری خواهند شد و جان خواهند باخت.
بی بی سی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *