در لبنان شورایی برای پایان دادن به اشغال این کشور توسط رژیم ایران تشکیل شد

By | ۱۴۰۰-۱۰-۱۷

“فارَس آنتوان سعید” از رهبران مسیحیان مارونی‌ لبنان و از مخالفان سرسخت حزب الله می‌گوید که این کشور از بحران‌ و بن بست خارج نخواهد شد، اگر اشغال لبنان توسط جمهوری اسلامی ایران خاتمه نیابد. به همین خاطر او در نظر دارد به همراه روشنفکران، روزنامه نگاران، سیاستمداران و فعالان سیاسی لبنان در دهم ژانویه رسماً “شورای ملی برای پایان دادن به اشغال لبنان توسط ایران” را  راه اندازی کند.

روزنامۀ فرانسوی زبان “لوریان‌لوژور” با اعلام این مطلب از قول “فارَس آنتوان سعید” نوشته است که هدف و اولویت این جنبش برای پایان دادن به بن بست سیاسی و بحران اقتصادی لبنان، پایان دادن به سلطۀ جمهوری اسلامی ایران بر لبنان است.

به گفتۀ “فارَس سعید” جنبشی که او به همراه روشنفکران و نویسندگان و فعالان سیاسی لبنان راه اندازی کرده است ثمرۀ شکست جمهوری لبنان در پایان دادن به اشغال این کشور توسط رژیم اسلامی است. “فارَس سعید” گفته است که بحران و بن بست لبنان را عموماً به مسئلۀ فساد و ناکارآمدی رهبران این کشور نسبت می دهند، در حالی که عامل و منشاء اصلی این مشکلات و مشکلات کلیدی لبنان سلطۀ رژیم تهران بر کشور است.

“”فارَس سعید” در توضیح نظر خود به بن بست مذاکرات لبنان با صندوق بین المللی پول، سلطۀ نظامی حزب الله بر لبنان و تصمیم‌گیری این گروه دربارۀ مسئلۀ جنگ و صلح و همچنین عدم برگزاری جلسات هیئت دولت… اشاره کرده و افزوده است که مجموعۀ این وضعیت باعث شده که او تلاش جمعی را برای خارج کردن لبنان از انقیاد رژیم ایران و “شورای ملی برای پایان دادن به اشغال لبنان توسط ایران” راه اندازی کند.

“فارَس سعید” گفته است که به دلیل سلطه و انحصار قدرت توسط حزب الله و جنبش امل تغییر در لبنان نه با انتخابات که با راه اندازی یک جنبش ملی برای پایان دادن به اشغال لبنان و احیای حاکمیت ملی این کشور  به دست می آید که به دلیل سلطۀ جمهوری اسلامی ایران طی دهه ها نقض شده است.

همزمان با این اظهارات ولید بخاری، سفیر عربستان در لبنان، حزب الله را تهدیدی علیه امنیت منطقه معرفی کرد و گفت : “عربستان امیدوار است که احزاب سیاسی لبنان منافع عالی کشور خود را در اولویت قرار دهند و به سلطۀ حزب الله بر تمام وجوه و ارکان قدرت خاتمه بخشند.” سفیر عربستان سپس گفت : “فعالیت های تروریستی حزب الله و اقدام های نظامی آن در منطقه امنیت ملی تمام کشورهای عرب را تهدید می کنند.”
رادیو بین المللی فرانسه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *