شعار مال‌باختگان و سهامداران بورس مقابل مجلس: «رئیسیِ دروغگو»، «دولت مردم‌فریب»

By | ۱۴۰۰-۱۰-۳۰

شماری از سهامداران و مال‌باختگان بازار بورس در ایران روز پنج‌شنبه، ۳۰ دی‌ماه، با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی، دولت، مجلس و شخص ابراهیم رئیسی را «دروغگو» خطاب کردند.

در ویدئوهایی که از این تجمع در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، معترضان شعار می‌دهند: «رئیسی، دروغگو، دروغگو»، «وعده انتخابی، دروغگو، دروغگو»، «وعده‌های سه‌روزه، پول ملت می‌سوزه» و «مرگ بر این دولت مردم‌فریب.»

تجمع‌کنندگان که در ویدئوهای منتشرشده، تعداد قابل توجهی به نظر می‌رسند در عین حال شعار می‌دادند که در حکومت «عدل علی»، «این همه بی‌عدالتی، هرگز ندیده ملتی.»

معترضان در عین حال با سر دادن شعارهایی خواستار استعفای احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و امور دارایی، شدند.

در ویدئوها همچنین شعارهایی علیه محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس سر داده می‌شود و در پلاکاردی در دست معترضان خطاب به پورابراهیمی نوشته شده که «ما بازی را می‌فهمیم.»

معترضان مجلس شورای اسلامی را «مجلس شش درصدی» و «پرادعا» نامیده و به ابراز نارضایتی از عملکرد مجلس در ثبات بازار بورس و حمایت از سهامداران پرداختند و خواستار «نجات بورس» شدند.

این تجمع یک روز پس از آن انجام شد که میان سهامداران و مدیران بورس در مجمع فوق‌العاده بانک دِی در تهران یک درگیری جنجالی رخ داد.

سقوط مکرر شاخص بورس در بازار سرمایه ایران منجر به متضرر شدن شمار زیادی از سهامداران شده است.

هجوم مردم برای سرمایه‌گذاری در بازار بورس ایران در سال ۹۹ و پس از ترغیب آنها از سوی رهبر جمهوری اسلامی و دولت حسن روحانی و عرضه چشمگیر سهام دولتی و فروش اوراق بهادار رخ داد.

با این حال کاهش ارزش ریال و مشخص نبودن دستیابی به توافق میان ایران و غرب در وین، تاثیر شدیدی بر این بازار گذاشته و بیم افت بیشتر شاخص بورس در روزهای آتی نیز می‌رود.

بورس ایران در حالی در شرایط بحرانی به سر می‌برد که ابراهیم رئیسی و چهره‌های اقتصادی کابینه وی و مجلس شورای اسلامی بارها وعده سامان دادن به این بازار را به مردم داده‌اند.

در روزهای اخیر، برخی از کاربران بورس در شبکه‌های اجتماعی خواستار تجمع چند صد نفری مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی شده بودند تا بتوانند مطالبات خود را به گوش نمایندگان مجلس یازدهم برسانند.

با استفاده از گزارش‌های اقتصادآنلاین، توییتر و رادیوفردا/ ب. ب./ ف. دو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *