تجمع دوباره سهامداران بورس؛ این‌ بار مقابل سازمان برنامه و بودجه

By | ۱۴۰۰-۱۱-۱۴
شماری از سهامداران مال‌باخته بازار بورس اوراق بهادار ایران روز پنج‌شنبه مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران تجمع کردند.

خواسته‌های معترضان بر اساس دست‌نوشته‌هایی که در دست دارند، رفع مشکلات قیمت‌گذاری سهام و موانعی است که منجر به متضرر شدن آنها شده است.

در دستان معترضان، دست‌نوشته‌ها و پلاکاردهایی علیه قوه قضائیه، مجلس، دولت و سازمان برنامه دیده می‌شود و سخنران تجمع نیز عامل شرایط بحرانی بازار بورس را تصمیمات «اشتباه» مسئولان کشور عنوان می‌کند.

نوسان قیمت‌ها و نوسان قیمت ارز، بازار بورس ایران را با افت شدیدی مواجه کرده و موجب متضرر یا ورشکست‌شدن برخی از سهامداران شده است.

سهامداران بازار بورس ایران پیش از این نیز مقابل مجلس شورای اسلامی دست به تجمع مشابهی زده و ابراهیم رئیسی را «دروغگو» و دولت وی را «مردم‌فریب» معرفی کرده بودند.

به‌رغم روی‌کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی با وعده‌هایی برای سامان‌دهی به وضعیت بورس، شاخص بورس در همین دوره حدود ۱۷ درصد سقوط کرده است.

سقوط چشمگیر شاخص بورس در ایران، موجب خروج میلیاردها تومان از این بازار در دی‌ماه و منجر به درگیری‌هایی نیز در جلسات مدیران و سهامداران بورس شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *