روح الله حضرت پور گفت: مجلس حق ندارد برای مردم تعیین تکلیف کند

By | ۱۴۰۰-۱۲-۰۴

روح الله حضرت پور عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که طرح ⁧‫صیانت‬⁩ همچون بقیه طرح‌های مسدودسازی و محدودسازی از همین الان شکست خورده است.

روح الله حضرت پور گفت: مجلس حق ندارد برای مردم تعیین تکلیف کند. ‌از همان ابتدا مخالف این طرح بودم و تلاش می‌کنیم طرح را به صحن آورده و ردش کنیم. ‌برخی نمایندگان می خواهند بدون نظر مجلس طرح را تصویب کنند. دولت‌ها نمی توانند در مقابل تکنولوژی بایستند. میلیون‌ها شغل در بستر فضای مجازی ایجاد شده که دولت وظیفه دارد از آن‌ها حمایت کند، نه اینکه به دنبال حذف این فضا باشد.

در همین حال رسانه‌های حکومتی به فضاحت رأی‌گیری این طرح اشاره کرده و نوشتند: کمیسیون مشترک به عجیب‌ترین شکل ممکن و بدون دادن فرصت صحبت به نمایندگان (بجز یک نفر به مدت حدود دو دقیقه) در عرض کمتر از سی ثانیه برای کلیات طرح صیانت رأی گرفت.

یکی ازاعضای مجلس هم در مورد این رأی‌گیری فرمایشی گفت: اونایی که هی زنگ می‌زنن و تهدید می‌کنن رأی موافق بده، شما تصمیم گرفتید و کار خودتون رو می‌کنید.

غلامرضا نوری قزلجه عضو مجلس از بستان‌آباد نیز در خصوص اظهارات رییس کمیسیون مشترک گفت: شما روش دیکتاتوری را دنبال می کنید که برای طرح به این مهمی موسوم به صیانت در یک جلسه ۱۰دقیقه تصمیم می گیرید و آن به تصویب رساندید.

بن‌بست لاعلاج خامنه‌ای

حالا فراتر از همه این دعواهای درون حکومتی، واقعیتی که خود را به رخ می‌کشاند این است که خامنه ای اگر اینترنت را باز بگذارد، بقول خودش “دشمن” وارد خانه می شود. اگر هم ببنند، راه اعتراض و قیام را باز کرده است که به قول حسین طائب همان کشیدن ضامن نارنجک است.

همچنین علنی کردن مخالفت ها با طرح صیانت در درون مجلس ولایت نشان دهنده میزان تشتت در اردوگاه خامنه‌ای است. این نشان می دهد که تلاش ولی فقیه برای یک دست کردن قدرت برای پیشبرد طرح‌های ضد مردمی اش، چقدر بی مایه و خالی از واقعیت است. چون تشتت و اختلاف جای دیگری سرباز می‌کند. این موضوع بن‌بستی که خامنه‌ای در تمامی زمینه‌ها دچار آن شده است را نشان میدهد. از سوی دیگر؛ این خود نشانه ای از ورود به مرحله پیش از فروپاشی دیکتاتوری مذهبی را بشارت میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *