حسین رویین‌تن، روزنامه‌نگار، به ۲۰ سال حبس و پرداخت جریمه محکوم شد

By | ۱۴۰۱-۰۱-۰۵
حسین رویین‌تن، روزنامه‌نگار بوشهری، به ۲۰ سال حبس تعزیری و پرداخت ۱۵ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

بر اساس رای دادگاه که تصاویر آن را سایت حقوق بشری هرانا منتشر کرده است، آقای رویین‌تن بابت اتهام «اقدام علیه امنیت ملی کشور» به تحمل ۱۰ سال حبس، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس و بابت اتهام «توهین به مقدسات و ائمه اطهار» به پنج سال حبس و به اتهام «توهین به بنیانگذار و توهین به رهبری» به دو سال حبس و بابت «نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی» به دو سال حبس، همچنین پرداخت ۱۵ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده است.

این رای از سوی دادگاه انقلاب دشستان (برازجان) در روز ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ صادر شده و در صورت تایید در مرحله تجدیدنظر، حکم ۱۰ سال زندان برای این روزنامه‌نگار قابل اجرا است.

آقای رویین‌تن ۲۵ مهر ۹۶ توسط ماموران اداره اطلاعات دشتستان بازداشت و در تاریخ ۲۵ آبان همان سال با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

بازداشت و صدور احکام سنگین علیه روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای که اقدام به افشاگری می‌کنند از زمان روی کار آمدن حکومت جمهوری اسلامی در ایران سابقه دارد.

سازمان گزارشگران بدون مرز در آخرین گزارش سالانه خود که ۳۱ فروردین پارسال منتشر کرده بود، اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران از نظر آزادی خبرنگاری، در میان ۱۸۰ کشور مورد بررسی در قعر جدول و در رتبه ۱۷۴ قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *