اسناد شبکه پولشویی در پاکستان؛ نماینده خامنه‌ای ماهیانه ۲۰۰ هزار دلار دریافت کرده است

By | ۱۴۰۱-۰۱-۲۱

وب‌سایت «عرب‌نیوز» گزارش می‌دهد که اسنادی مرتبط با یک شبکه پولشویی را مشاهده کرده است که نشان می‌دهد «مبالغ زیادی» منابع مالی به ایران منتقل شده است و ابوالفضل عابدینی، نماینده خامنه ای در پاکستان، نیز از این شبکه ماهانه ۲۰۰ هزار دلار پول دریافت کرده است.

بر اساس این گزارش، روند تحقیقات مرتبط با این شبکه پس از بازداشت چند عضو گروه زینبیون (تروریست های شیعه پاکستانی که تحت نظر نیروی قدس سپاه پاسداران در سوریه می‌جنگیدند) در زمستان سال ۹۱ شروع شد و اسناد مرتبط با این شبکه که توسط بازرسان پاکستانی به دادگاه ارائه شده است، شامل گزارش‌های تحقیقی و همچنین گزارش چت‌های پیام‌رسان واتس‌اپ است.

در این اسناد به راه‌های غیرقانونی انتقال پول از طریق حواله‌ها اشاره شده و همچنین آمده است که این شبکه پولشویی از زائران پاکستانی که برای رفتن به قم و شهر نجف در عراق، به ایران سفر می‌کردند، نیز استفاده کرده است.

در این اسناد همچنین از فردی به نام «علی‌ رضا» به عنوان متهم اصلی پرونده نام برده شده که این فرد مبالغی را به نماینده ولی فقیه در پاکستان داده است.

«علی رضا» اوایل سال‌جاری میلادی به همراه ۱۲ نفر دیگر به اتهام پولشویی و «ارتباط با سازمان اطلاعاتی خارجی» در شهر کراچی بازداشت شد و اعترافات او منجر به بازداشت «سید وصال حیدر نقوی»، دستیار آقای بهاءالدینی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *