جعفرزاده ایمن آبادی:دولت رئیسی ۶ رئیس‌جمهور دارد!

By | ۱۴۰۱-۰۲-۰۷

با حذف معاونان اقتصادی و اجرایی رئیس جمهور از ترکیب تیم اقتصادی دولت، این سوال مطرح می‌شود که این تصمیم چقدر می‌تواند تیم اقتصادی دولت را هماهنگ‌تر و تصمیمات این تیم را موثرتر کند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره میزان کارآمدی تیم اقتصادی دولت بعد از تغییر اعمال شده در ترکیب اعضای این تیم گفت: آقای رئیسی به مرور زمان در حال جمع کردن تیمی برای خود است. امروز مهمترین مسئله کشور موضوع اقتصاد است و بدون تعارف علم آقای رئیسی در این حوزه خیلی خیلی کم و تیم اقتصادی اش هم بسیار بسیار ضعیف و غیرمسنجم است.
وی افزود: مشکل امروز مردم اقتصاد است و در واقع جامعه به موضوع دیگری کار ندارد. آقایان گفتند «اقتصاد کشور را به برجام گره نمی زنند» اما در واقع همه چیز به برجام گره خورده است چون مصاحبه آقای امیرعبداللهیان قیمت دلار را تا ۱۰۰۰ تومان بالا و پایین می برد.

فعال سیاسی اعتدالگرا با بیان اینکه دولت به شدت مورد هجمه مردم قرار دارد، اظهار کرد: ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هم اکنون از اعضای کابینه دولت آقای رئیسی هستند و به عبارتی این دولت ۶ رئیس جمهور دارد، پس وضعیت فعلی مصداق بارز این ضرب المثل است که می گوید «آفتابه لگن هفت دست ولی شام و نهار هیچی».

وی افزود: شواهد و قرائن از اختلافات اساسی بین تیم اقتصادی دولت حکایت می کند، این توجیهی بچگانه است که می گویند «چون آقای رضایی خودش درخواست کرده که در تیم اقتصادی نباشد، با این درخواست موافقت شد». مگر می شود معاون اقتصادی رئیس جمهور در کمیسیون اقتصادی دولت نباشد؟ اگر معاون اقتصادی بگوید «کمیسیون اقتصادی دولت نمی رود»، رئیس جمهور کلا باید عذرش را بخواهد.

این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه بلبشویی را در دولت رئیسی شاهدیم، اظهار کرد: واقعا دلمان برای آقای رئیسی می سوزد، او یک تنه می دود و برای حل مشکلات قول می دهد چون فشار روی او است اما تیم اقتصادی دولت با او همراه نیستند. فایل صوتی آقای عبدالملکی وزیر رفاه را شنیدیم، آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه هر کاری دلش می خواهد انجام می دهد و کاری هم به تحقق یا عدم تحقق وعده های رئیس جمهور ندارد، آقای خاندوزی با بانک ها کاری را که مدنظر خودش است جلو می برد.

وی ادامه داد: آقای رضایی در حوزه اقتصاد تئوری هایی دارد و استعفایش از کمیسیون اقتصادی نیز دولت اعتراضی است. آقای مخبر هم یکه تاز است، یکه تازی او موجب شده که این از هم گسیختگی در حوزه اقتصادی کشور به وجود بیاید. در کل معتقدم آقای مخبر یک بلوف زن بزرگ است، یادمان نرفته که می گفت «۵ کشور بزرگ دنیا از ما واکسن می خرند». معتقدم او شرایط واقعی کشور را به آقای رئیسی اطلاع نمی دهد.

جعفرزاده اوضاع تیم اقتصادی دولت را به هم ریخته و اختلافات بین آنها را شدید توصیف کرد و افزود: نارضایتی آقای رئیسی از وزرا و کابینه شدید است. می گویند «۱۳ درصد نرخ تورم کاهش پیدا کرده است» اما قیمت ها روزانه تغییر می کند. آقایان بگویند ماست را نسبت به هفته گذشته چند می خرند؟ پس چرا خلاف واقع با مردم حرف می زنند.

وی افزود: شیرازه دولت از هم پاشیده و هیچ کدام از وعده های رئیس جمهور محقق نشده است. به طور مثال در موضوع ساخت سالانه یک میلیون مسکن می گویند «هزینه ساخت گران است ضمن آنکه زمین هم نداریم».

این فعال سیاسی با بیان اینکه آقای رئیسی باید شجاعانه تصمیم بگیرد و در رأس سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد و وزارت کار تغییراتی انجام دهد، گفت: مردم در تنگنای شدید اقتصادی هستند و گرانی دارد روی اعصاب مردم راه می رود، قیمت کالاها وحشتناک و میزان مصرف سرانه گوشت از دوره جنگ هم کمتر شده است. وضعیت آنقدر بد است که حتی مردم توانایی خرید نان ندارند.

وی با بیان اینکه اولویت اول دولت باید در حوزه اقتصاد باشد اما نتوانست اوضاع اقتصادی کشور را سروسامان دهد، ادامه داد: شخصا مشکلات آقای رئیسی را درک می کنم اما یک حلقه بسیار کوچکی او را محاصره کردند و خط و خطوط اشتباه به او می دهند.

جعفرزاده تأکید کرد: رئیس جمهور باید یک خانه تکانی در حلقه مشاورانش انجام دهد چون نگاه آنها انتقام گیری انتخاباتی است نه خدمت به مردم. این افراد از اعتبار آقای رئیسی برای نیل به اهداف شان استفاده می کنند بدون آنکه شخص آقای رئیسی از این مسئله مطلع باشد. روزی که آقای رئیسی مطلع شود که مشاورانش چه بلای بزرگی سر دولت و کشور آورده اند، جبران خسارات خیلی دیر خواهد بود.

نامه نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *