شورای نگهبان طرح عدم تغییر ساعت رسمی کشور را تایید کرد / سال ۱۴۰۲ ساعت رسمی تعییر نمی‌کند

By | ۱۴۰۱-۰۲-۲۴

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای گفت: طرح تغییر ساعت رسمی کشور هم در جلسه اخیر شورای نگهبان بررسی شد و مغایر قانون اساسی و شرع مقدس شناخته نشد.

مهر: سخنگوی شورای گفت: طرح تغییر ساعت رسمی کشور هم در جلسه اخیر شورای نگهبان بررسی شد و مغایر قانون اساسی و شرع مقدس شناخته نشد.

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان امروز(شنبه) در نشست خبری اعلام کرد: طرح جهش تولید دانش بنیان چند بار بین مجلس و شورای نگهبان در رفت و آمد بود که بالاخره چهارشنبه هفته گذشته در شورای نگهبان بررسی شد و مغایر با شرع مقدس اسلام و قانون اساسی شناخته نشد.

وی بیان کرد: طرح تغییر ساعت رسمی کشور هم در جلسه اخیر شورای نگهبان بررسی شد و مغایر قانون اساسی و شرع مقدس شناخته نشد.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: زمان اجرای مصوبه تغییر ساعت رسمی کشور از ابتدای سال ۱۴۰۲ خواهد بود و دستگاه‌ها، زمان مناسب دارند تا مقدمات اجرای این قانون را فراهم کنند. بنابراین از ابتدای سال آینده دیگر ساعت‌ها تغییر نخواهد کرد.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: در این قانون، ساعت رسمی کشور و ساعت کاری ادارات از یکدیگر تفکیک شد و دولت با توجه به شرایط جغرافیایی، اختیاراتی در ساعت کاری دارد.

طحان نظیف تصریح کرد: طرح مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی چند جلسه در شورای نگهبان بررسی شد که چند ایراد داشت و جهت رفع ایرادات، به مجلس شورای اسلامی ارجاع شد.

وی با بیان اینکه طرح تمدید زمان تحویل قیر سال ۱۴۰۰ هم در شورای نگهبان بررسی شد،اظهار داشت: این طرح یکسری مغایرت‌ها با قانون اساسی دارد و باید رفع شود. موافقان و مخالفان زیادی درباره این طرح وجود داشت که ما نظر آنان را شنیدیم و سپس اعلام نظر کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *