خروج قطار مشهد‌ به یزد از ریل، چندین کشته و بیش از ۵۰ مصدوم برجای گذاشت

By | ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

قطار مسافربری مشهد به یزد صبح چهارشنبه از ریل خارج شد و به گفته مقام‌های اورژانس کشور و هلال احمر در اثر این سانحه تاکنون ۵ تا ۸ نفر جان باخته‌اند، بیش از ۵۰ نفر مصدوم شده‌اند و حال تعدادی از مصدومان وخیم است. همزمان فرماندار طبس شمار جان‌باختگان را دست‌کم ده نفر اعلام کرد.

به گفته مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور، این سانحه ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح چهارشنبه در راه‌آهن طبس به یزد رخ داد و در اثر آن واگن‌های قطار مسافربری مشهد به یزد از ریل خارج شد.

خالدی افزود که از ۷ واگن این قطار دست‌کم ۳ واگن از ریل خارج شد که در این حادثه ۵ نفر جان باختند، حال ۱۵ نفر نیز وخیم است و حدود ۵۰ نفر نیز زخمی شدند.

پیرحسین کولیوند، رییس هلال احمر، نیز گفت که تاکنون ۸ نفر در این سانحه جان خود را از دست داده‌اند و ده تیم واکنش سریع هلال احمر به منطقه اعتزام شده‌اند.

در همین حال فرماندار طبس محل حادثه را در ۸۵ کیلومتری طبس اعلام کرد و گفت که براساس آماری که در اختیار دارد خروج قطار مشهد به یزد تاکنون دست‌کم ۱۰ کشته برجای گذاشته است.

مهدی ولی‌پور، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، نیز گفت که در پی خروج ۵ واگن قطار مسافربری از ریل، تیم‌های امدادی از طبس به محل حادثه اعزام شده‌اند و دو بالگرد از بیرجند و مشهد نیز به منطقه اعزام شده است.

حسن موسوی، معاون مسافری شرکت را‌ه‌آهن، گفت که دلیل خروج قطار مشهد به یزد از ریل باید بررسی شود اما بنابر گزارش‌های اولیه این قطار در اثر برخورد با یک بیل مکانیکی از ریل خارج شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *