تایید قطعی ابتلای ۶۲ نفر به وبا در ایران؛ تمام مبتلایان ساکن استان‌های غربی‌اند 

By | ۱۴۰۱-۰۴-۳۱

همزمان با روند صعودی آمار ابتلا به وبا به‌ویژه در استان‌‌های غربی ایران، وزارت بهداشت از ابتلای قطعی ۶۲ نفر به این بیماری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مریم مسعودی‌فر، سرپرست اداره بیماری‌های منتقله وزارت بهداشت، روز پنج‌شنبه، ۳۰ تیر، اعلام کرد که از مجموع بیمارانی که ابتلای آن‌ها تایید شده ۴۵ نفر در کردستان، ۱۵ نفر در کرمانشاه و دو نفر در آذربایجان‌ غربی شناسایی شده‌اند.

بیماری وبا یک بیماری باکتریایی است که بیشتر از طریق آب و غذای آلوده منتقل می‌شود و با علائمی چون اسهال و استفراغ همراه است و در صورت شدت یافتن ممکن است منجر به مرگ بیمار شود.

به گفته سرپرست اداره بیماری‌های منتقله، تاکنون موردی از جان‌ باختن بیمار بر اثر ابتلا به وبا در کشور گزارش نشده است.

بنا بر اعلام مسعودی‌فر، بیش از نیمی از مبتلایان سابقه سفر داشته و بقیه بیماران نیز بر اثر تماس با افراد بیمار به بیماری وبا مبتلا شده‌اند.

مقامات وزارت بهداشت جمهوری اسلامی پیشتر گفته بودند که موارد مشکوک ابتلا به وبا اخیرا به «کشورهای همجوار» سفر کرده بودند. در هفته‌های گذشته نیز وزارت بهداشت عراق از افزایش قابل توجه موارد ابتلا به وبا در این کشور خبر داده بود.

افزایش آمار ابتلا به وبا در حالی در ایران ادامه دارد که پیش‌بینی می‌شود این آمار در پی سفرهای زیارتی ایرانیان به زیارتگاه‌های شیعی در عراق در مناسبت‌های مذهبیِ ماه‌های محرم و صفر افزایش ‌یابد.

در دو سال گذشته به دلیل محدودیت سفر به عراق در پی همه‌گیری کرونا، وزارت بهداشت ایران تنها ابتلای یک نفر را در سال ۱۳۹۹ و یک نفر دیگر را در سال ۱۴۰۰ تایید کرده بود، اما در سال‌های پیش از آن آمار ابتلا به وبا در ایران به‌ویژه پس از سفر شهروندان به شهرهای مختلف عراق در ماه محرم و صفر به ده‌ها نفر هم رسیده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *