نزاع خونین در رفسنجان : ضارب ۱۰ نفر را با چاقو کشت

By | ۱۴۰۱-۰۵-۱۷

ایرنا : معاون سیاسی استاندار کرمان با بیان اینکه شروع ماجرا که در نهایت به قتل ۱۰ نفر از اتباع و چند نفر ایرانی انجامید با نزاع بین اتباع افغان در نزدیکی چاه آب کشاورزی بوده است، گفت: برخی افراد به قتل رسیده از خویشاوندان قاتل و تبعه افغان هستند.

رحمان جلالی، معاون سیاسی استاندار کرمان با بیان اینکه دیروز جلسه شورای تامین شهرستان نیز با فوریت تشکیل و ابعاد مختلف حادثه بررسی شد، اظهار کرد: در یک نزاع حوالی چاه موتور کشاورزی احمدآباد شور در رفسنجان یک تبعه غیرمجاز افغانستانی به دنبال اختلاف شخصی بین چند نفر دیگر از اتباع ابتدا دو نفر از کارگران موتور را با چاقو به قتل می‌رساند.

وی افزود: در این حین تعدادی ایرانی هم که در محدوده زمین‌های کشاورزی حضور داشتند با ضربات چاقو به قتل می‌رسند.

جلالی توضیح داد: با شروع این ماجرا، اتباع افغان دیگری نیز هم در محل حضور می‌یابند و در مجموع ۶ نفر از اتباع و چهار نفر افراد ایرانی به قتل می‌رسند.

به گفته وی، با اقدام قاطع و فوری ماموران پلیس، به محض اطلاع از حادثه، اقدام برای بازداشت قاتل که متواری شده بود شروع و برادر وی نیز همان ابتدا بازداشت می‌شود.

جلالی اظهار کرد: برادر قاتل مدعی شده ضارب مشکلات روحی روانی و اعتیاد داشته، در افغانستان نیز جزو دسته اراذل و مخلان امنیت بوده است و حتی خانواده خود و سایر اتباع را به قتل تهدید کرده بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: برخی افراد به قتل رسیده از خویشاوندان قاتل و تبعه افغان هستند.

وی با بیان اینکه با بررسی همه ابعاد موضوع مشخص شد حادثه به هیچ وجه ابعاد امنیتی نداشته است، اضافه کرد: اختلاف قبلی بین اتباع که برخی از آنان به عنوان کارگر کار می‌کرده‌اند جرقه شروع این ماجرا را زده و موضوع ارتباطی به مردم ایران نداشته است.

به گفته وی، قاتل که قبل از خروج از استان در شهرستان انار توسط ماموران انتظامی بازداشت شده، قبل از بازداشت اقدام به خودزنی نیز کرده است.

جلالی ادامه داد: یک نفر نیز در این حادثه زخمی شده که تحت درمان قرار دارد و حال وی مساعد گزارش شده است.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *