ادامه وخامت وضعیت کرونایی در ایران؛ ورود «هزاران» زائر شیعه از مرزها 

By | ۱۴۰۱-۰۵-۱۸

درحالی که آمارهای ابتلا و مرگ‌ومیر کرونا در ایران وضعیت نگران‌کننده تازه‌ای را نشان می‌دهند، مسئولان جمهوری اسلامی بر برگزاری مراسم پرازدحام عاشورا تأکید دارند.

در این رابطه، روز دوشنبه محمدشریف کریمی، مدیر یک پایانه مرزی ایران با پاکستان گفت که «بهبود شرایط کرونا سبب افزایش ورود اتباع پاکستانی به ویژه زوار اربعین حسینی از مرز ریمدان شده به گونه‌ای که با تداوم این شرایط پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین حسینی ورود زوار این کشور به روزانه حدود ۱۰ هزار نفر برسد.»

اظهارات او در مورد «بهبود شرایط کرونا» درحالی بیان می‌شود که آمارهای رسمی جمهوری اسلامی عکس این مسئله را نشان می‌دهد.

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی روز دوشنبه از مرگ ۵۴ نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در ایران طی شبانه‌روز منتهی به ۱۷ مرداد ماه خبر داد.

همچنین بنابر اعلام وزارت بهداشت طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ هزار و ۳۷۹ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ نیز در ایران شناسایی شده‌اند.

آمارهای رسمی کرونا در ایران در حالی هم‌چنان به‌ صورت روزانه منتشر می‌شود که منابع مستقل پیشتر آمار واقعی را سه تا چهار برابر این آمار اعلام کرده بودند.

مجموع کل واکسن‌های کرونای تزریق شده در ایران به بیش از ۱۵۳ میلیون دز می‌رسد که از این میزان، تنها کمی بیش از ۳۰ میلیون واکسن تزریق شده به دز سوم اختصاص دارد.

همزمان با برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در ایران، برخی کارشناسان نسبت به بحرانی شدن وضعیت کرونا ابراز نگرانی کرده‌اند.

تصاویر منتشر شده از برگزاری این مراسم در ایران از رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در سطح وسیع حکایت دارد.

از سوی دیگر، گزارش‌ها نشان می‌دهد که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در شب تاسوعا در محلی با فاصله زیاد از جمع و به صورت انفرادی مراسم عزاداری را انجام می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *