خشم گسترده مردم پس از انتشار تصاویر تعرض جنسی ماموران حکومت به زنان

By | ۱۴۰۱-۰۷-۲۲

خشم گسترده مردم از تعرض ماموران یگان ویژه به یک دختر معترض ادامه دارد. برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی این اقدام را سیستماتیک و بر اساس دستور مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی می‌دانند.

با وجود گذشت حدود دو روز از انتشار ویدیوی تعرض علنی یک مامور یگان ویژه به یک دختر معترض و بازتاب گسترده آن، مسلم معین، مسوول سازمان فضای مجازی بسیج، گزارش‌ها درباره تعرض نیروهای امنیتی به زنان را «اباطیل» خواند.

معین نوشت: «اباطیلی مثل تعرض نیروی پلیس و… فقط برای انفعال پلیس و ایجاد یک سپر رسانه‌ای برای لیدرهای زن اغتشاشات در گروه‌های سه تا پنج نفره سازمان یافته است که می‌خواهند هسته اولیه آشوب و سپس جنایت را شکل دهند. جوگیری عده‌ای در این مورد شبیه روزهای اول آشوب و تامین سوخت جنایت‌های بعدی است.»

رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران و نهادهای امنیتی هم هنوز گزارشی در این باره منتشر نکرده‌اند.

در ویدیوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، یکی از نیروهای یگان ویژه، با لباس فرم، به زنی معترض دست‌درازی می‌کند و به گفته ضبط کننده این ویدیو، ماموران به این اقدام او می‌خندند.

از سرنوشت زن جوان معترض اطلاعی در دست نیست اما در این ویدیو دیده می‌شود که ماموران در نهایت او را رها می‌کنند.

این ویدیو در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشته است.

در همین حال سینا قنبرپور، خبرنگار، در توییتی خواستار استعفای فرمانده کل انتظامی کشور شد.

او تاکید کرد: «آقای فرمانده فراجا، برای بار دوم از شما می‌خواهم به حرمت مردم و امنیتی که نتوانستید برایشان برقرار کنید، استعفا دهید. مامورانتان بیش از هر زمان دیگری امنیت زنان را به مخاطره انداخته‌اند.»

نفیسه آزاد، پژوهشگر جامعه‌شناسی شهری هم در این باره نوشته است: «وقتی تریبون رسانه رسمی کشور در اختیار استاد دانشگاهی است که معترضان را فاحشه و هرزه می‌خواند، باید هم مردی در لباس رسمی پلیس جرات داشته باشد در روز روشن و در برابر چشم‌های روشن خیابان و میانِ خیلِ همکارانش، به زنی تعرض کند.»

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز با اشاره به این اقدام ماموران امنیتی در انظار عمومی، درباره آزار جنسی معترضان بازداشت شده ابراز نگرانی کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌‌های رسیده به ایران‌اینترنشنال، ماموران امنیتی زنان بازداشت شده در جریان خیزش مردمی را به شکل‌های مختلف مورد آزارهای متفاوت قرار داده‌اند و از جمله آنان را هنگام بازرسی، در مقابل دوربین مدار‌بسته لخت کرده‌اند.

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز اعلام کرده‌اند تعرض به زنان معترض یک اقدام سیستماتیک بوده و با دستور مقامات انجام می‌شود.

پیشتر نیز ویدیوی مشابهی از بازداشت زن جوانی منتشر شده بود که مامور یگان ویژه، پستان او را لمس می‌کند و سر این زن جوان به جدول حاشیه خیابان کوبیده می‌شود.
ایران اینترنشنال:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *