سپاهی مخالف جمهوری اسلامی: باور کنید ما هم مثل شما مخالف این رژیم هستیم! زندانیان سیاسی را پاکسازی می‌کنند!

By | ۱۴۰۱-۰۷-۲۸

– کل نیروهای جمهوری اسلامی در سپاه حدود ۱۸۰ هزار نفرند که تعدادی از آنها را به روسیه اعزام کردند. روسیه از حزب‌الله و حشدالشعبی نیرو نخواسته به خاطر اینکه رمضان قدیروف و چچنی‌ها با نیروهای حزب‌الله و حشدالشعبی مشکل دارند. این تعداد نیرویی که از سپاه در روسیه هستند تا روشن شدن وضعیت اوکراین برنخواهند گشت… اگر مردم براندازی می‌خواهند الان بهترین فرصت است روسیه به عنوان پشتیبان همیشگی جمهوری اسلامی الان در اوکراین گیر افتاده و بهترین فرصت است؛ یا الان یا هیچوقت! الان جمهوری اسلامی در ضعیف‌ترین وضعیت خود قرار دارد.
– در نیروی انتظامی مأمورانی هستند که علنی مخالفت کردند که به مردم تیراندازی کنند اما در سپاه هنوز کسی جرأت این کار را ندارد؛ به همین دلیل اگر جمهوری اسلامی سرنگون نشود، بعداً تمام این نیروهایی را که در نیروی انتظامی نافرمانی کردند به بهانه‌های مختلف ترور و حذف می‌کند.

سپاه پاسداران

– بسیاری از گرمخانه‌های شهرداری و مدارس متروکه و اوقافی به محل بازداشت زندانی‌ها تبدیل شده‌اند؛ بچه‌های مردم را در اینجاها نگه می‌دارند؛ مردم می‌توانند به راحتی فرزندان خود را از این مراکز نجات بدهند.
– حداقل بین ۷۰ و ۸۰ زندانی اوین را کشته‌‌اند؛ یک عده از زندانیان سیاسی قدیمی و جدید که برخی را تیرباران کردند و بعدها اعلام می‌کنند مفقود شده‌اند. بسیاری از کشته‌های اوین کسانی هستند که اسمی از آنها برده نشده. عده‌ای را هم در یک قسمت مثل کتابخانه محبوس کردند تا خفه شوند، البته فقط هم اوین نیست؛ این روش را می‌خواهند در سایر زندان‌ها هم اجرا کنند چون نه نیروی نگهداری از آنها را دارند و نه جایی دارند که آنها را نگه دارند؛ به روش دهه ۶۰ در حال پاکسازی فعالان سیاسی هستند. بنابراین اهمیت زیادی دارد که با خبررسانی گسترده جلوی تکرار این جنایت گرفته شود.

فیروزه نوردستروم- علی عضو یک خانواده فعال در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که از سال‌ها پیش به همراه شماری از اعضای خانواده‌اش مخالف جمهوری اسلامی شدند. او می‌گوید: «بسیاری از خانواده‌هایی که به عنوان سپاهی در این نظام فعالیت می‌کنند مخالف رژیم‌اند» و می‌افزاید: «موضوعی که این چند روز ما را ناراحت کرده این است که دائم در شبکه‌های مجازی می‌گویند «بریزید خانواده سپاهی‌ها رو هم بکُشید!» ما اما سال‌هاست مخالف این نظام هستیم. باور کنید ما هم مثل شما مخالف این رژیم هستیم!»

-شما چطور شد که اصلاً به این نهاد پیوستید؟

-پدرم از ۱۸ سالگی در سپاه بود، یکی از دایی‌هایم هم از آخوندهای مدرس در حوزه علمیه قم است، یکی دیگر از عموهای من هم سپاهی است. برادرم هم در سپاه است اما با من هم‌عقیده است. پدرم را از ۵ سال پیش ندیده‌ام، چون من و برادرم را از خانه‌اش بیرون کرد به خاطر توهین ما به خامنه‌ای و سپاه. پدرم عاشق خامنه‌ایست و بارها به ما گفته بود که «لازم باشد شما را هم فدای نظام می‌کنم». پدر و مادرم در کرمانشاه زندگی می‌کنند، ما در تهران زندگی می‌کنیم. البته مادرم تا قبل از رفتن پدرم به اوکراین، پنهانی به ما سر می‌زد. من با پدرم تماس نداشتم تا اینکه از طریق مادرم متوجه شدم حدود ۲ ماه پیش به اوکراین اعزام شده. او با درجه سرهنگی به عنوان تیپ نیرو مخصوص سپاه [یگان صابرین] به اوکراین اعزام شده. او به سوریه هم رفته بود و به جنگ‌های اینطوری آشناست.

-سپاه حدوداً چه تعداد نیرو به اوکراین اعزام کرده؟

-کل نیروهای جمهوری اسلامی در سپاه حدود ۱۸۰ هزار نفرند که تعدادی از آنها را به روسیه اعزام کردند. روسیه از حزب‌الله و حشدالشعبی نیرو نخواسته به خاطر اینکه رمضان قدیروف و چچنی‌ها با نیروهای حزب‌الله و حشدالشعبی مشکل دارند. این تعداد نیرویی که از سپاه در روسیه هستند تا روشن شدن وضعیت اوکراین برنخواهند گشت. البته تعدادی از آنها در اوکراین کشته شدند. شاید دوباره از این نیروهای سپاه به روسیه اعزام کنند. ابتدا سپاه به روسیه موشک و پهپاد فرستاد. بعد گروهی را با عنوان مستشار اعزام کردند. بعد از سراسر کشور، سپاهیانی را جمع کردند و به جنگ اوکراین اعزام کردند. پدرم در تماس با مادرم گفته بود که در جبهه غربی هستند و تعدادی از آنها هم در خاک اوکراین و در نقاط اشغال شده توسط روسیه مستقر هستند.

-از دستمزد کسانی که به جبهه اوکراین اعزام شده‌اند خبر دارید؟

-بین ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ هزار دلار که با توجه به درجه آنها این مبلغ تغییر می‌کند.

-گفتید که شما و برادرتان از مخالفان جمهوری اسلامی هستید؛ چطور نتوانستید از سپاه خارج شوید؟

-به این راحتی که فکر می‌کنید نیست. من و برادرم از جوانی وارد این کار شده‌ایم؛ بعد از دو سال خدمت شاید خروج از سپاه آسان باشد ولی بعد از ۱۰ تا ۱۲ سال کار خیلی سخت و خطرناکی است؛ به همین دلیل ما سعی می‌کنیم مثل بقیه معترضان به براندازی کمک کنیم.

-چطور؟

-من مسئول بخشی از همین لباس شخصی‌ها هستم. به آنها گفتم «معترضان رو گرفتید اذیت نکنید چند تا کوچه آنطرف‌تر آزادشان کنید». یا خودم اگر در خیابان باشم مقابل نیروهای دیگر، معترضین را می‌گیرم و بعد آنها را آزاد می‌کنم. برادرم هم به نیروهای لباس شخصی زیر دستش گفته «بچه‌های زیر ۱۸ سال فریب خورده‌اند اگر ما بازداشت‌شان کنیم از ما متنفر می‌شوند». به این بهانه آنها را آزاد می‌کند وگرنه به او شک می‌کنند. البته در نیروی انتظامی مأمورانی هستند که علنی مخالفت کردند که به مردم تیراندازی کنند اما در سپاه هنوز کسی جرأت این کار را ندارد؛ به همین دلیل اگر جمهوری اسلامی سرنگون نشود، بعداً تمام این نیروهایی را که در نیروی انتظامی نافرمانی کردند به بهانه‌های مختلف ترور و حذف می‌کند.

-گفته می‌شود بخشی از نیروهای سرکوب در خیزش سراسری اخیر از لبنان وارد ایران شده‌اند؟

-بله، در حال حاضر جمهوری اسلامی تعدادی نیرو عضو حشدالشعبی و حزب‌الله را به ایران آورده و بقیه را در عراق و لبنان نگه داشته به همین دلیل حزب‌الله در ارتباط با اسرائیل کمی نرمش نشان داده. چون نیرو کم دارند؛ از طرف دیگر نیروهای عراق، لبنان و ایران در سوریه کج دار و مریز رفتار می‌کنند بر سر میدان گازی «کاریش» که خط قرمز حسن نصرالله است. حسن نصرالله در اینباره اخطار داده.

-گفته می‌شود بخش دیگری از نیروهای سرکوب هم مجرمان خطرناک هستند…

-بله، به تازگی به تعدادی از زندانیان قزل‌ حصار آموزش داده‌اند که بیشتر آنها جرم‌شان قتل بود و  حبس ابد دارند؛ به همه آنها عفو دادند اما نباید فرار کنند. باید حتماً مردم را سرکوب کنند؛ پشت موهای آنها را هم تراشیده‌اند تا یکدست شده و برای اینها قابل شناسایی باشند چون همانطور که گفتم به شدت دچار کمبود نیرو هستند.

-از موضوع خانه‌های تیمی سپاه چه اطلاعاتی دارید؟

-بجز خانه‌هایی که از همان سال‌های اول انقلاب در اختیار داشتند، با شروع اعتراضات اخیر، سپاه یکسری مدارس را تخلیه و به اسم اوقاف مصادره کرده و دانش‌آموزان این مدارس را به مدارس دیگر فرستاده؛ بعلاوه بسیاری از گرمخانه‌های شهرداری و مدارس متروکه و اوقافی به محل بازداشت زندانی‌ها تبدیل شده‌اند؛ بچه‌های مردم را در اینجاها نگه می‌دارند؛ مردم می‌توانند به راحتی فرزندان خود را از این مراکز نجات بدهند.

-اعتراضات کردستان را چقدر دنبال می‌کنید؟

-به موضوع مهمی اشاره کردید، به نیروهای خودشان لباس کردهای کومله پوشانده‌اند که جنگ وحشتناکی در استان کردستان راه بیندازند، این نیروها سپاهی هستند و نه کومله، با عنوان گروه‌های تجزیه‌طلب می‌خواهند مردم کردستان را سلاخی کنند. به این جنگ نیاز دارند تا بتوانند غائله اعتراضات را بخوابانند، این خبر بسیار مهمی است و باید حتما اطلاع‌رسانی شود.

-در مورد ریزش نیروی‌های سپاه چقدر اطلاع دارید؟

-بله، ریزش زیادی داشته‌اند، آنها آنقدر نیرو کم دارند که رسماً از کودکان استفاده می‌کنند، برادرم می‌گوید چندین نفر از همکارانش از وضعیت موجود راضی نیستند؛ یکی از آنها خودم، البته چندین سال است که من و همسرم از آنها بریده‌ایم، اما امثال عمویم که فقط بنده پول هستند در بین سپاهی‌ها زیاد هستند و تعداد امثال پدر من که احمق هستند کمتر است. جمهوری اسلامی اگر دستمزد این نیروهای باقیمانده را ندهد، ریزش بیشتر خواهد شد. اما در سپاه و نظام، امثال ما زیاد هستند؛ فقط باید مردم همت کنند لگد آخر را بزنند. اگر مردم براندازی می‌خواهند الان بهترین فرصت است روسیه به عنوان پشتیبان همیشگی جمهوری اسلامی الان در اوکراین گیر افتاده و بهترین فرصت است؛ یا الان یا هیچوقت! الان جمهوری اسلامی در ضعیف‌ترین وضعیت خود قرار دارد.

-در مورد مرگ مشکوک و پیاپی چند تن از اعضای سپاه چه اطلاعی دارید؟

-آنها یا توسط دیگران شناسایی و کشته می‌شوند یا اینکه در تظاهرات و تجمعات کشته می‌شوند. البته هر کسی که قصد خروج از سپاه را داشته باشد نیز از طرف حکومت به شکلی حذف می‌شود.

-از جزییات آتش‌سوزی زندان اوین خبر دارید که چه تعداد کشته شدند؟

-آمار ۴۰ تا نیست؛ حداقل بین ۷۰ و ۸۰ زندانی اوین را کشته‌‌اند؛ یک عده از زندانیان سیاسی قدیمی و جدید که برخی را تیرباران کردند و بعدها اعلام می‌کنند مفقود شده‌اند. بسیاری از کشته‌های اوین کسانی هستند که اسمی از آنها برده نشده. عده‌ای را هم در یک قسمت مثل کتابخانه محبوس کردند تا خفه شوند، البته فقط هم اوین نیست؛ این روش را می‌خواهند در سایر زندان‌ها هم اجرا کنند چون نه نیروی نگهداری از آنها را دارند و نه جایی دارند که آنها را نگه دارند؛ به روش دهه ۶۰ در حال پاکسازی فعالان سیاسی هستند. بنابراین اهمیت زیادی دارد که با خبررسانی گسترده جلوی تکرار این جنایت گرفته شود.
کیهان لندن :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *