حمله ماموران امنیتی به تجمع پزشکان در تهران و استعفای قائم مقام سازمان نظام پزشکی / متن نامه استعفای علویان

By | ۱۴۰۱-۰۸-۰۴

ماموران امنیتی به تجمع پزشکان در مقابل سازمان نظام پزشکی تهران حمله کردند. قائم مقام سازمان نظام پزشکی تهران در واکنش به این حمله و آن‌چه او «تعدی به سازمان نظام پزشکی» خواند، استعفا داد.

ویدیوها و گزارش‌های رسیده به ایران اینترنشنال نشان می‌دهند گروهی از پزشکان که پیش از این فراخوان برگزاری تجمع داده بودند، مقابل سازمان نظام پزشکی تهران تجمع کردند.

در واکنش به این تجمع که از جمله در اعتراض به کشتار شهروندان و سوءاستفاده از تجهیزات و امکانات پزشکی در روند سرکوب برگزار شد، نیروهای امنیتی به سمت پزشکان معترض گاز اشک‌آور شلیک کرده و متفرقشان کردند.

محمد رازی، قائم مقام سازمان نظام پزشکی تهران، در اعتراض به امنیتی کردن فضای اطراف نظام پزشکی و «تعدی» به این سازمان استعفا کرد و از بازداشت یکی از پزشکان و «توهین» به او و رییس سازمان نظام پزشکی خبر داد.

قائم مقام سازمان نظام پزشکی تهران گفت: «نه تنها اجازه برگزاری تجمع را ندادند بلکه درهای سازمان نظام پزشکی را بسته و اجازه ورود هم به پزشکان ندادند.»

به گفته رازی، ماموران در پاسخ به درخواست او برای آزادی یکی از پزشکان بازداشت شده به او «بی احترامی» کرده و همچنین به موید علویان صدر، رییس نظام پزشکی تهران هم «اسائه ادب» کردند.

اعضای نظام پزشکی تهران پیش از این اعلام کرده بودند روز چهارشنبه چهارم آبان در مقابل ساختمان نظام پزشکی تهران تجمع خواهند کرد.

روز دوشنبه دوم آبان نیز گروهی از پزشکان در شیراز مقابل سازمان نظام پزشکی تجمع کرده و شعارهایی از جمله «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.


اعضای نظام پزشکی ورود نیروهای امنیتی به محیط‌های درمانی را محکوم کرده و خواستار ایجاد بستر مناسب برای ارائه خدمات به همه آسیب‌دیدگان و عدم دخالت نیروهای امنیتی در پروسه درمان شدند.

حفظ محرمانه بودن اطلاعات و اسرار مصدومان مراجعه کننده به مراکز درمانی و حفظ استقلال سازمان پزشکی قانونی کشور برای جلوگیری از تخریب اعتماد عمومی، دیگر خواسته اعضای نظام پزشکی ذکر شده است.

اعضای نظام پزشکی‌های استان اصفهان نیز در اطلاعیه‌ای‌ تقاضای فراهم کردن شرایط امن برای انجام تجمع صنفی و بحث و گفت‌وگو با رویکرد پزشکی و سلامت جامعه، در محل سازمان‌ نظام پزشکی اصفهان یا هر مکان ممکن دیگر، در روز پنج‌شنبه پنجم آبان کردند.

متن نامه استعفای علویان به این شرح است:

به نام خدای صادق

هیئت مدیره محترم نظام پزشکی تهران بزرگ

با سلام و تشکر از اعتمادی که به اینجانب داشتید؛ به دلیل اینکه در حال حاضر امکان انجام تکالیف قانونی و‌ محوّله خود را ندارم، ضمن استعفا از ریاست، از عضویت در هیات مدیره هم کنار می‌روم.

عزت و سربلندی جامعه پزشکی آرزوی همگان است.

دکتر علویان، رییس هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ ،چهارم آبان ماه ۱۴۰۱

همچنین آقای دکتر محمد رازی قائم مقام رئیس هیئت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ نیز امروز با انتشار نامه‌ای گلایه‌آمیز از برخوردهای نامناسب با برخی از اعضای جامعه پزشکی در فضای مجازی، ضمن عذرخواهی از جامعه پزشکی و آحاد مردم نیازمند خدمات سلامت استعفای خود را اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *