اعدام کنید تا ببینید چی به روزگارتون میاریم/حمله به مجلسی‌ها/ دهه هشتادی و بازجوها حرف یکدیگر را نمی‌فهمند

By | ۱۴۰۱-۰۸-۱۵

یک بازجوی جمهوری اسلامی به پاسدارعزت‌الله ضرغامی گفته: من یک عمر بازجویی کردم از آدم‌های درشت سیاسی بازجویی کردم و این چند روز چند صد نفر از افراد بازجویی کردم و این سخت‌ترین بازجویی من بود زیرا نه من می‌فهمم آنها چه می‌گویند و نه آنها می‌فهمند من چه می‌گویم».

به گفته ضرغامی، بازجوی اصلی معترضان بازداشتی در تازه‌ترین دور از اعتراضات سراسری که ضمنا سابقه‌ای طولانی در بازجویی از افراد برجسته سیاسی دارد، پس از صدها مورد بازجویی در روزهای گذشته معترف است که او و بازداشت‌شدگان دهه هشتادی حرف یکدیگر را نمی‌فهمند.

بازجوی مزبور به رئیس سابق صداوسیما گفته است: من یک عمر بازجویی کردم از آدم‌های درشت سیاسی بازجویی کردم و این چند روز چند صد نفر از افراد بازجویی کردم و این سخت‌ترین بازجویی من بود زیرا نه من می‌فهمم آنها چه می‌گویند و نه آنها می‌فهمند من چه می‌گویم.

حفظ نظام از جان امام زمان هم مقدم‌تر است

یک آخوند مجلس خامنه ای گفته: دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی مدارا و مماشات بس است باید با کسانی که از تربیون مقدس مساجد و نماز جمعه (امام جمعه زاهدان) فرمان حمله صادر می‌کنند و بذر اغتشاش می‌پاشند برخورد جدی، شدید و قاطع شود.

به گزارش ایلنا، آخوند حسین جلالی خطاب به شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت جمهوری اسلامی گفته: حفظ نظام از اوجب واجبات است حتی از حفظ جان امام زمان هم مقدم‌تر است.

رادیو فردا در گزارشی گفت: درحالی که مردم معترض به دفتر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حمله کرده‌اند و برخی نمایندگان دیگر از ضرب‌وشتم خود توسط مردم خبر می‌دهند، ۲۲۷ نفر از نمایندگان خامنه ای در بیانیه‌ای، با «محارب» خواندن معترضان از قوه قضائیه خواستند حکم «قصاص» (اعدام) را در مورد آنان اجرا کند.

در این بیانیه که روز یکشنبه در جلسه علنی مجلس خوانده شد، معترضان به «داعش» تشبیه شده‌اند که به ادعای این نمایندگان، «با سلاح‌های سرد و گرم به جان و مال مردم تعرض» می‌کنند.

در همین حال همزمان با اعتصاب و تجمع مردم مریوان، معترضان به دفتر شیوا قاسمی، نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی حمله کرده‌اند.

حق ماست، باید سیلی بخوریم

این در حالیست که جواد نیک‌بین، نماینده کاشمر در مجلس که حجت‌الاسلام نیز هست، از ضرب‌وشتم خود توسط ۳۰ تا ۴۰ نفر از جوانان،‌ پس از گیر کردن با خودروی خود در ترافیک خبر داد.

به گزارش اعتمادآنلاین، حجت الاسلام نیک بین، نماینده کاشمر با اشاره به ماجرای کتک خوردن خود توسط معترضان گفت: چند روز بعد از اربعین به دفتر ۲ شهردار رفته بودم و بعد از ان به دلیل گیر کردن ماشین در ترافیک، پیاده از خیابان کارگر به سمت کشاورز رفتم که ۳۰ و ۴۰ نفر از جوانان ما را مورد نوازش خود قرار دادند.

وی افزود: چیز خاصی نبود و یکی دو نفر به من مشت و لگد زدند. بعضی از این رفتار حق ماست و باید سیلی بخوریم…

از سوی دیگر پاسدار رسول سنایی‌راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی خامنه‌ای در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به ادامه اعتراضات در ایران به آسیب پذیر بودن جمهوری اسلامی اعتراف کرد و گفت: نظام از دست نرفته، اما ضربه خورده‌ایم.

بازجوی مزبور به رئیس سابق رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی گفته است: «من یک عمر بازجویی کردم از آدم‌های درشت سیاسی بازجویی کردم و این چند روز چند صد نفر از افراد بازجویی کردم و این سخت‌ترین بازجویی من بود زیرا نه من می‌فهمم آنها چه می‌گویند و نه آنها می‌فهمند من چه می‌گویم».

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *